søndag 2. november 2014

Våt Halloween!

Heia :D

Tenkte å bare komme med en liten oppdatering idag, for neste uke blir super travel! 

Fredag kveld var uten tvil en suksess. Som sagt så ble vi mange flere enn vi hadde planlagt i begynnelsen, men det var bare koselig! En del av oss møttes i Penicuik litt før 8, så dro vi i skogen og begynte å prøve å lage bål. Selv om det var ganske varmt (faktisk rundt 15 grader, varmeste høsten de har hatt her på lenge) så var det skikkelig mye vind og det var mer eller mindre umulig å lage et bål. Ga etterhvert opp, så vi brukte bare lommelyktene på telefonene våre for å ha lys, for var selvfølgelig helt mørkt! Hadde det fortsatt kjempegøy, og kom flere og flere etterhvert, så vi bare satt rundt det ikke-eksisterende bålet, snakket og hørte på musikk. Etter 2 timer begynte det dessverre å styrtregne, så vi gikk ned igjen til sentrum igjen og til en av guttene som var sammen med oss, som hadde en liten hytte i bakhagen :) Der satt vi og spiste godteri og varmet oss opp litt for vi var alle helt gjennomvåte! 

Jeg hadde lovet Ben at jeg skulle hente han på busstoppet, for han skulle komme senere! Jeg holdt det jeg lovet, så gikk ned til veien og hentet han, men vi gikk oss sååå vill på veien tilbake... Endte opp på en åker, og plutselig var det en elv der jeg mer eller mindre faceplanted i, haha! Fant til slutt veien tilbake, enda våtere enn da jeg dro! Dro hjem ganske fort etter det, så var faktisk hjemme litt før 1! Hadde det helt fantastisk, og ihvertfall den beste Halloweenen jeg har hatt :D

Meg og Hayley på fredag!

Haha, for et bål!

Meg, Lucy, Matthew og Rachel!

Lørdagen skulle jo egentlig gå til øving til Modern Studies men endte opp med å dra til Jack, en gutt Matthew hadde invitert med på festen på fredag, og som jeg kom kjempegodt overens med! Jeg hjalp han med tyskleksene og han lærte meg en del kinesisk, og vi bare satt og pratet om alt mulig rart :) Hadde også huset for meg selv igår kveld, så laget med toro tomatsuppe, og så på xfactor! Skikkelig deilig :)

Jack og meg :)

Utvekslingsstudenten vmor hadde ifjor var også fra Norge, og hun har lagt igjen en del mat her, sånn som toro tomatsuppe, risengrøt, gløgg og gløggmix og fiskeboller! Skal uten tvil spare grøten og gløggen til jula, og nyte det sammen med Regine! Trodde aldri jeg kom til å savne norsk mat som jeg gjør, men herregud, det er jo såå godt iforhold til det folk spiser her!

Gleder meg skikkelig masse til uken som kommer. I morgen har jeg som vanlig kor øvelse. Det er faktisk den aller siste øvelsen, for på torsdag skal vi ha konsert i Usher Hall, en stor konserthalle her i Edinburgh :o Kommer skolekor fra hele distriktet, og jeg får halve skoledagen fri for å dra dit :) Dør nesten av spenning allerede!

Denne uken er også bursdagen  min :D Gleder meg skikkelig, for pakkene i skapet som familien hjemme har sent og alt det hemmelig snakke de andre driver med på skolen gjør meg gal!! Etter skolen drar vi, altså Matthew, Kelly, Hannah, Hayley, Ben, Regine, Nora (annen utveklsingsstudent fra Norge jeg går på skole med), Jack og Lucy (venninna til Jack som også var på festen på fredag og som jeg klikket skikkelig godt med!), til Edinburgh for å se et fyrverkeri kl. 19.30. Femte november, altså bursdagen min, er Guy Fawkes night. Vet ikke særlig mye om den dagen for å være ærlig, bortsett fra at man tenner bål og har et lite fyrverkeri. Etter det skal vi ut og spise på en kinesisk restaurant, den samme jeg og Matthew var på for noen uker siden :) Gleder meg så ufattelig masse, blir så koselig å bare være sammen med alle de som betyr mest for meg her i Skottland. Er litt satt ut over hvor mange gode venner jeg allerede har fått meg her, og blir så lykkelig bare av tanken på at jeg enda har mange måneder sammen med dem! VILL ALDRI DRA HJEM!!

Så ja, sånn ser min uke ut, så ikke forvent mange innlegg fra meg. Kommer sikkert et innlegg på fredag, men tror ikke dere får høre noe fra meg før deg :D

Snakkes!

-Leona Charlotte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar