søndag 7. desember 2014

Baking, gløgg og overnatting

Heia :D

Nå er jeg for en gangs skyld superduper klar for uken som kommer, og gleder meg faktisk til alt artig jeg er til å se frem til.

Startet dagen passe tidlig på lørdag (rundt 10 haha), og gikk på butikken og postkontoret i helt forferdelig vær (så mye vindt at hele paraplyen min bare knustes) for å kjøpe alt vi trengte til å bake julekaker og lage en skikkelig norsk middag, for jeg og Regine hadde planlagt en skikkelig koselig norsk aften <3 Hun kom rundt 5, og vi satt rett igang med bakingen! Vi laget to slags småkkaker som jeg alltid har laget i adventtiden sammen med familien så lenge jeg kan huske, så var skikkelig koselig å holde tradisjonen i livet selv om jeg er tusenvis av kilometer hjemmefra.



Etterpå laget vi... FISKEBOLLER!! :D Utvekslingsstudenten som var her før meg la igjen en hermetikkboks med fiskeboller, så vi laget hvitsaus og kokte poteter og drakk gløgg. Vi er begge helt obsessed med xfactor og hver helg har vi bare freaket ut over det sammen på facebook, men igår kunne vi faktisk sitte sammen, inntullet i pledd og puter på sofaen, og diskutere antrekk, stemmer og opptredener. Tror vi var oppe til rundt 1 og bare snakket om alt vi hadde på hjertet. Uansett hvor gode venner jeg får her så kommer hun alltid til å være min go to person for hun bare skjønner hvordan det er gå gjennom denne berg-og-dal-banen som kalles et utvekslingsår. Den jenta er gulle go <3

Idag baket vi resten av småkakene, for noen måtte stå i kjøleskapet i noen timer, så lot dem bare stå over natten. De ble veldig vellykket, for denne gangen sto vi ved siden av og ikke forlot dem ut av syne, for brente dessverre de fleste andre igår haha. Skal nok lage flere i løpet av uken, for vmor elsket dem også, og vil ha mange så de varer ut jula :D Vi så også Love, Actually, som jo er tidenes julefilm, og spiste sørlandschips og walters mandler, så alt i alt: En herlig norsk helg <3 Trengte uten tvil dette etter uken jeg har hatt.


Tvang henne også til å se Glee sammen med meg. Tror bilde sier det meste hahaha!

Uken som kommer har såå mye å by på. På mandag drar jeg på en konsert med Mark, et tribute band til Beatles skal spille i Edinburgh! Også på tirsdag skal jeg ENDELIG SE WICKED SAMMEN MED ETS!!! Har drømt såå lenge om å se den musikalen og når vi ble fortalt på soft landing campen at vi skulle se den begynte jeg nesten å gråte av glede. Regine så den på torsdag, og hun absolutt elsket det, så har høye forventninger :D Hele onsdagen kommer til å gå til øvelser til konserten som er onsdag kveld. Er på en måte en julekonsert med tanke på at den er i juletiden, men vi synger ingen julesanger, men så lenge jeg kan synge og får fri fra skolen for det så er jeg fornøyd haha!

Avslutter med et lite bilderras fra de siste dagene:

Hannah og Ben <3

Ironien av å høre på "It's beginning to look a lot like Christmas" også ser man dette når man ser ut av vinduet på bussen... Jaja, begynner å bli litt kaldere i hvertfall og det snødde bittebittelitt idag. Krysser fingrene for en hvit jul :)

Man vet at man er i Storbritannia når dette står på sukkerpakkene her!

Snakkes!

-Leona Charlotte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar