mandag 29. desember 2014

Godt overstått jul!

Heia :D

Jada, jeg lever enda. Ble en liten uplanlagt lang pause, men bedre sent enn aldri! Så, hva har skjedd den siste uken? Jo det skal jeg fortelle deg, jula har skjedd. Vet ikke hvorfor jeg følte behovet for å informere dere om dette, for regner med at dette er et faktum de fleste mennesker i den vestlige verden er klar over, men jaja.

Som jeg har fortalt tidligere, så hadde vi i Tenerifegruppen en not-so-secret-santa, så vi møttes hos Hayley på mandag for å gi presangene til hverandre. Hannah og Matthew kunne dessverre ikke komme, så ble bare meg, Ben, Hayley, Rachel og Kelly, men var fortsatt kjempekoselig! Jeg ga Kelly en Mac-leppestift og fikk en sykt bra parfyme og en skikkelig skottisk (jeg sverger, det er ikke engelsk, det er et helt annet språk, for jeg skjønner mer eller mindre nada) tegneseriebok. Men høyepunktet var at Hayley hadde fått en liten valp som en tidlig julegave, og det må være en av de søteste vesene jeg har sett. Herregud, hjertet mitt smeltet helt, og ville bare putte henne i vesken og ta henne med meg hjem.



Fine Rolo <3<3

På tirsdag dro jeg til Regine, for vi hadde jo også julegaver å gi hverandre. Fikk et skikkelig bra såpe/body lotion sett og jeg kjøpte henne sherlock sesongene på DVD og en annen film, som vi senere byttet til et av albumene til et av hennes favoritt band. Ble også skikkelig overrasket, for moren til Regine (som jeg hadde dom lærer i et år) hadde kjøpt meg en supersøt liten kopp med nisser/julenissen på. Senere dro vi inn til byen etter en stund, gikk rundt i Winter Wonderland og shoppet før vi så Paddington på kino. Ingenting skriker lille julaften sånn som barnefilmer <3

*skjuler den dårlige hårdagen min med en altfor stor hette*


<3

Julemarkedet ovenfra!

Fikk også endelig tatt pariserjulet, og var som forventet en helt fantastisk utsikt over både Winter Winterland og selve byen!

Så var plutselig julaften her, selv om det ikke føltes slik overhodet. Fikk låne en skikkelig fin, enkel, svart kjole hos Regine og hadde kjøpt et smykke og matchende øredobber, så var pyntet å klar når jeg og vmor skulle i kirken kl. 4... og absolutt ingen andre hadde pyntet seg. Var et lite sjokk for meg, for både i Norge og Tyskland er det jo vanlig å komme i kjole/skjørt og dress når man skal i kirken, men det har man tydeligvis ikke hørt om her. Jeg var den absolutt eneste i kjole, alle andre hadde på seg joggebukse, regnjakke, slakkisgenser og den slags. Selve messen (er det det heter?) var veldig fin da, sang noen julesanger som jeg også kunne, og ingen skikkelig lang preken. Var også mange unger, og de plukket unger fra publikum som kom og hadde en spontan fremføring av julespillet, noe som var skikkelig skjønt! Noe annet jeg egentlig ikke hadde tenkt på før da, men som ble veldig tydelig, er at her tror man at Jesus ble født den 25., ikke 24. Gir jo mening med tanker på at det er også da de åpner pakkene, men jeg hadde liksom aldri tenkt på det før.

Etter kirken var det rett ned i puben, hvor vfar, Rikki, Raini og mange venner av vmor hadde samlet seg. Hadde noen koselige timer der, jeg og Raini kjøpte oss pommes frites og fried marsbar *hjerteøyer* og de hadde også en jukebox, så fikk også satt på litt ordentlig musikk. Var veldig rart å komme hjem og ikke spise kalkun og begynne å åpne gavene som lå under treet, men måtte nøye meg med julemusikk og nachos. Fikk åpne en pakke fra vmor, og fikk en herlig onesie, som tydeligvis er tradition å få hvert år i denne familien :D Hele dagen gikk mer eller mindre smertefritt med tanke på hjemmelengsel. Skypet med dem hjemme noen minutter, men ellers prøvde jeg bare å ikke tenke på hva dem hjemme gjorde og bare "leve i nået" noe som uten tvil hjalp.



Meg, Rikki og Raini :D

Fine onesien!


Selv om jeg er nærmere voksen livet enn barndommen våknet jeg så mange ganger i løpet av natten i håp om at det var på tide å stå opp og åpne gaver, men ble til slutt vekket av Raini og Rikki rundt halv 10. Måtte dessverre vente på at vfar skulle komme så begynte ikke å åpne gavene før rundt 11. Var en helt latterlig mengde med gaver, men tror vi brukte ikke lengre enn en time på å åpne alle. Fikk så ufattelig masse fint fra familien her, hjemme og venner! Fikk Michael Kors lommebok, penger, klær, gavekort, masse neglelakker *lykken!!*,  og en del sminke. Fikk nesten litt dårlig samvittighet, for fikk så mase fint fra vmor. Trådløse høyttalere, ørevarmere med et innebydg headsett, onesie, glee cdene, undertøy osv. Hun er bare verdens meste <3


Rikki og Raini fikk begge selfiestick i julegave, haha!

Lykken!!

Resten av dagen gikk ganske rolig for seg, spiste kalkun, skinkesteak, potetmos og masse annet til middag, spilte noen ordspill (som jeg tapte så høyt på! Livet som utvekslingsstudent med sugent engelsk haha!) skypet med de hjemme igjen og så Dragetreneren to ganger. En helt annerledes jul, men slett ikke så verst <3

Måtte rigge opp borde i stuen siden Raini bor i spisestue nå, men var like koselig å spise ved siden av juletreet!

Fredag var jo Boxing Day, som er litt sånn som Black Friday i USA, altså alt er latterlig redusert og folk nærmest dreper hverandre for å få de beste tilbudene og står i kø utfor butikkene fra 5 om morgenen. Opplevde det heldigvis ikke fullt så vilt med tanke på at jeg ikke var i byen, bare butikkene her i nærheten. Hadde fått gavekort på Next, som selger møbler, klær, sko, pyntegjenstander og alt mulig annet, så fikk kjøpt meg nye innesko, nye svarte høyhelte sko og en pysjamabukse med små nisser på, alt sykt redusert! Ingenting som et bra kupp <3 Herregud, jeg høres mer og mer ut som mamma... SEND HJELP!!

Og siden Regine ikke får nok av meg, måtte jeg se henne igjen i går, og hun dro meg med på kino for å se den nye Madagaskar Pigvinene filmen! Neida, hadde minst like mye lyst til å se den som henne. De har alltid vært noen av mine favorittfigurer, og har episodene fra dem på DVD, så man kan si jeg er fan, hahaha! Dro så hjem til henne, kjøpte oss pizza og så 3 episoder av Sherlock (fikk like mye ut av å kjøpe henne det i julegave som hun haha) og siden en episode er 1 1/2 så satt vi en stundt. Hadde også tatt med pepperkakene som dem hjemme hadde sendt med, så vi koset oss virkelig.

Idag skulle bli en dag fullt med rydding og leksegjøring, og gjett hav som skjedde? Nada... Leste fanfic i 4 timer, satt på tumblr og utsatte bloggingen for ingen annen grunn enn at jeg ikke gadd. Ahh, elsker ferie <3 Har heldigvis enda litt over en uke på å gjøre alt det jeg hadde planlagt å få gjort i ferien!

Trur det er det for denne gangen? Har sikkert glemt kjempemye men jaja!

Snakkes!

-Leona Charlotte


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar