lørdag 20. desember 2014

Winter Wonderland, Nandos og små oppturer

Heia :D

Av en eller annen grunn (les: latskap) har jeg bare utsatt og utsatt bloggingen, men her kommer endelig en liten oppdatering fra meg!

Etter at jeg postet innlegget forrige fredag fikk jeg så mange søte meldinger fra venner og også andre utvekslingsstudenter som sa at de kjente seg veldig igjen i det jeg hadde skrevet. Var så godt å høre fra andre at jeg ikke er alene i å føle meg så alene og sliten, for trodde faktisk at ingen andre hadde det sånn som meg. Heldigvis har ting gått en del oppover etter siste fredag. Har hatt en ganske så bra uke med kun noen små stunder med hjemmelengsel. Føler at det verste egentlig er over, selv om julaften enda står for tur hvor hjemmelengselen helt sikkert kommer til å komme krypene tilbake igjen.

På søndag dro jeg, Ben og Lucy til Edinburgh for å dra på julemarkedet, Winter Wonderland. Dro først og fikk oss litt McDonalds og KFC, for å så dra til markedet og stappe oss full med doughnuts, sjokolade, crepes og marshmellos. Kjørte en del karuseller, og dro også i juletre labyrintet, som egentlig kun var for unger! Dumme oss hadde store problemer med å klare å finne frem og låse gåten, så skjønner ikke hvordan småungene klarte det! Endte med at vi måtte spørre en av fedrene der, og svaret var så latterlig enkelt at vi alle ble litt flaue, haha!

Meg, Ben og Lucy på en av karusselene!


Skjedde ikke så mye gjennom uken bortsett fra at jeg skypet timer med Hilde, bare catchet opp, sladret og lo sammen. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjør det oftere, for er jo såå koselig :D Igår var endelig siste skoledag i 2014. Var dress down day, så vi fikk alle ha på oss det vi ville, og mange brukte den anledningen til å ha på seg deres christmasjumper, også jeg. Min lager lyd, altså at det er en knapp man kan trykker på så spiller den en julesang (husker ikke hvilken akkurat nå og er for lat til å stå opp og finne den), så var så ufattelig artig å gå rundt på skolen med den. Slo på genseren når jeg gikk i gangen, og fikk så mamge blikk som lurte på hvor musikken kom fra, og slo den på i timen mens alle var stille, og måtte virkelig holde meg inne for å ikke le høyt. Så underholdene å se de forvirrende blikkene de andre gav meg!!

På mandag kom også nissen til vår gate, han stoppet av og til så ungene kunne komme og få smågodt!

Ben og jeg på fredag!

Rebecca og jeg!

Idag var uten tvil den koseligste dagen jeg har hatt på lenge, for møtte endelig Lina igjen! Kan ikke fatte at vi ikke har sett hverandre siden SLC i August, men herregud som jeg har savnet henne. Hun bor ca 2 timer unna med buss, og vi har aldri funnet en dato som passet, men idag stemte det endelig, så jeg møtte henne i Edinburgh idag. Kanskje ikke det aller lureste med tanke på at det var siste lørdagen før jul, så ALLE var ute og handlet, men jaja. Vi dro til Nandos og bare satt i timer og timer og snakket om alt som har skjedd de siste månedene. Vi sladret mest om andre utvekslingsstudenter, for vi går begge på skolen med andre utvekslingsstudenter vi ble kjent med på campen, og for å si det sånn, det er utrolig hvor mye som kan skje på 4 måneder. Alle oss utvekslingsstudenter er mer eller mindre et miljø hvor alle kjenner alle, uansett land eller organisasjon, og er så gøy å høre om hva andre har drevet på med. Vi satt så lenge og snakket at vi ble bedt om å flytte bord for det var reservert for andre, men fikk en gratis dessert "for bryet at vi måtte flytte oss" så vi klaget ikke :D Etterpå dro vi bare å gikk rundt litt på julemarkedet og snakket enda mer, før vi begge måtte hjem igjen. Vi har planer om å møtes i romjula da, for vi har uten tvil mer å sladre om!



Fine Lina <3

Imorgen skal jeg og vmor ha en skikkelig bakedag, som jeg gleder meg skikkelig til. Selv om vi bor sammen og ser hverandre en del hver dag, så gjør vi ikke så mye sammen lengre slik vi gjorde i begynnelsen, rett og slett fordi vi begge har våres egne liv nå, med egne venner og ting å gjøre. Men skal bli godt å endelig gjøre noe sammen med henne igjen <3 Som dere kanskje skjønner så er humøret uten tvil litt bedre igjen. Har enda veldig lyst til å dra hjem og være sammen med min familie og venner, men er nå mer ok med tanke på å feire en litt annerledes jul her enn jeg var for en uke siden. Har allerede fått pakker fra de hjemme og noen under treet fra vmor, så nå kan jula bare komme :)

Snakkes!

-Leona Charlotte

1 kommentar: