tirsdag 23. september 2014

Frozenkor og skoleblazer

Heia :D

Suger helt på å finne en god måte å starte innlegg på så vi bare hopper rett i!

På lørdag var vi som sagt i en bursdag til en kompis av vfar, ca. 30 miles herifra. Var dessverre ikke så mange på min alder, en del barn og voksne fra 30 og oppover, men var ikke så ille likevel. De hadde spiddet opp en hel gris over grillen, Fanta exotic (ingen party uten Fanta exotic, men det er det dessverre ikke mange som skjønner her) doughnuts og ganske bra musikk :) Mange halvfulle middelårende som jeg hadde hilariouse samtaler med om livet, utdannning og politikk. Planen var jo egentlig å dra hjem om kvelden, men vi ble tilbudt å sove i loftstuen, så endte med at jeg og vfar sov på hver vår sofa og vmor lå på luftmadrass på gulvet. Selv om sofaen var ganske så liten og leggene mine hang ut på den ene enden, sov jeg overraskende godt. Ble vekket av noen (15!!) unger som skulle komme inn å spille xbox kl 9 om morgen, men men!

Selfies cause why not 

Søndagen kan jeg må hånden på hjertet si har vært en av de verste dagene sine jeg kom hit. Alle var opptatt med jobb eller familie og vennene hjemme hadde en grilltur og hadde bare lyst til å sette meg på flyet hjem og være sammen med dem. Følte meg bare så alene og på helt feil plass og bare... ensom. Gråt et par tårer, leste videre i boka mi og gråt litt mer. Var ganske godt å bare få det ut og føler meg nå litt mer klar for resten av året, viss det gir mening. Hadde jo egentlig bare ventet på at denne dagen skulle komme, men den var ikke halvparten så ille som jeg hadde trodd den kom til å bli.

IGÅR BEGYNTE JEG I KOR!! :D Eva, som jeg har Modern Studies med, spurte om jeg ville være med i et kor som øver på Newbattle, skolen til Regine, bare noen miles fra Loanhead. De øver hvert år fra september til november og avslutter med en konsert i Usher Hall i Edinburgh med 2-3 tusen tilskuere. De gjør det samme om våren! Denne gangen er teamet Frozen, så vi skal synge en medley av 6 Frozen sanger: Frozen Heart, For The First Time In Forever, Love Is An Open Door, Fixer Upper og selvfølgelig Let It Go. Jeg absolutt ELSKER å synge, selv om jeg ikke helt har talented for det haha, og hadde det såå gøy på mandag så kan ikke vente til neste gang :) Ble også ganske overalt, for møtte Lærke fra Danmark som jeg har fått på soft landing camp med, og Emma, som er mer eller mindre naboen til Regine, og som Regine har en del kontakt med, så var kjempekoselig å endelig møte henne :D



Vi gjør faktisk akkurat det samme som i videoen ovenfor, bortsett fra den første sangen. Regner med at vi kommer til å ha en del av koreografien også, men vi er ikke kommet så langt i øvingen enda. Tror ikke vi kommer til være like bra heller for å være ærlig, for vi er i alderen 12 til 18 og dessverre bare 3 gutter, men noen av oss (meg blant annet) har mørk nok sangstemme til å synge guttestemmen.

Idag fikk jeg ENDELIG blazern min som alle som går 6th year (siste året) må ha. Bestilte den første skoledag, men tok sin tid før jeg fikk den. Den er ikke særlig behagelig, men en del større enn min gamle blazer jeg har brukt så er masse mer komfortabel. 



Så her har dere endelig bilde av meg i min skoleuniform. Har av og til på meg skjørt, men går mest i bukse.

Morgendagen er ganske travel. Har som vanlig skole til 15.50, så drar jeg til Jim, min kontaktperson, for å møte han og de andre utvekslingsstudentene (selv om jeg ser alle, altså Sam, Janina, Helene og Lærke mer eller mindre hver dag, så kun Aino jeg ikke ser) og snakke litt om de siste ukene og spise kake :D Etter det drar jeg hjem for å skifte også drar jeg Matthew og hans bestevenn Jodie på Kino for å se Pride rundt 8.

Nå er det bare å hoppe i dusjen og lade opp til imorgen!

Snakkes!

-Leona Charlotte


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar