tirsdag 30. september 2014

Pride, ny frisyre og movienight :D

Heia :D

Long time, no see! (har bare vært en uke men herregud føles som en måned samtidig som det føles som om det bare var igår. Jeg lover deg, vi utvekslingstudenter mister HELT begrepet på tid) Den siste uken har mer eller mindre gått i ett med skole, lekser, venner og andre ting, så har ikke tatt meg tiden til å sitte meg ned for å blogge.

På onsdag etter skolen dro jeg rett til Jim, min kontaktperson, (som bare bor noen hundre meter fra skolen) for å treffe han og de andre utvekslingstudentene igjen! Disse møtene er selvfølgelig koselig og hyggelig å prate med de andre og spise kjeks, men også ganske kjedelige. Vi snakker egentlig bare om hva som har skjedd de siste ukene, og om alt er bra med venner og våre vertsfamilier. Men skjønner jo at det er nødvendig og regner med at de kommer til å bli bedre etterhvert for vi skal blant annet ut og bowle og SE WICKED!!! Gleder meg som en liten unge til det!! :D Etter det, som jeg skrev i forrige innlegg,  dro jeg, Matthew og Jodie på Kino for å se Pride. Tror ikke jeg ville ha dradd viss jeg ville ha visst hva filmen var om, med tanke på at den handler om lesbiske og homofile som prøver å støtte minors (de som jobbet i kullgruvene) på 80-tallet når Margaret Thatcher stengte mange av disse gruvene, noe som ikke høres så veldig spennende ut, men herregud for en fantastisk og rørende film det var. Den var jo basert på en sann historie som bare gjorde den enda mer rørende, så både jeg og Matthew var i tårer på slutten av filmen. Skal ikke spoile noen, så viss du får sjansen til å se den så gjør det!!


På torsdag dro jeg, Ben og Kelly til Edinburgh etter skolen for å betale litt ned på Tenerife ferien neste sommer, så gikk vi bare rundt og shoppet litt og spiste mat. Jeg dro dem med til en photobooth for har alltid hatt lyst til å ta slike søte bilder! Tror vi satt der inne i hvertfall 15min og prøvde å finne ut hvordan den automaten funket, men fik det mer eller mindre til tilslutt :D


På fredag dro jeg litt tidlig fra skolen FOR Å KLIPPE MEG! Sa til mine venner her at jeg bare skulle stusse håret litt, for en av de første ordentlige samtalene jeg hadde Matthew sa han"at jeg ALDRI har lov til å klippe meg for det var jo såå mye å gjøre med det, særlig med tanke på prom", så sa ikke noe for var redd for at de skulle snakke meg ut av det.

Før

Imens



Etter! (Alle 4 bildene er tatt samme dag!) Har fått endel kommentarer på at jeg ser ut som Hazel Grace fra TFIOS, noe som jo er et stort kompliment, så kan ikke akkurat si at jeg angrer :)

Men ja, var LITT mer enn en stuss for å si det sånn. Å ha slik kort hår hadde alltid vært i bakhodet, men aldri noe jeg har vurdert sånn seriøst, men snakket med Kelly om det på bussen på tirsdag og klarte ikke helt å få tanken ut av hodet så snakket med Sara (min bestevenn fra NYC jeg møtte på twitter) om det og hun sa go for it, så bestile time og sa bare "gi meg den neste timen som er ledig", som var fredag, så kom hjem med kort hår! Hadde også fortalt det til vmor, for hadde ikke lyst til å sjokke henne med det. Har bare fått positive tilbakemeldinger, alle sier jeg ser mer voksen ut og at jeg passer det bedre. Facetimet med mamma og pappa og de godkjente også :) Til og med Matthew (som jeg helt ærlig trudde skulle gråte eller kjefte) kom seg over sjokket ganske fort, men har ikke helt tilgitt meg for at jeg løy, haha! Jeg må helt ærlig si at jeg aldri har følt meg like fin og som meg selv enn jeg gjør nå. Føler på en måte at jeg kan ta verden med storm og er klar for resten av året her. Vet at det kanskje er rart, for det er tross alt bare en frisyre, men jeg føler meg som et nytt menneske! Elsker det rett og slett!

Hadde egentlig ikke noen planer for resten av fredagen, men endte med at jeg og Hayley dro til Rachel i noen timer, snakket og bitchet om livet og verden og bare slappet av! Lørdag dro jeg og Hayley til byen for å gjøre litt forskjellig. Kjøpte meg litt ny sminke, og gikk ellers bare rundt og kikket. Skjønner ikke helt hvorfor jeg ser på det som en god ide å dra til byen hver lørdag, for alt er stappet med folk, særlig nå som jula nærmer seg (ja, en del butikker har solgt julesjokolade og -pynt i flere uker nå) og folk begynner å kjøpe julepresanger.

Søndagen var helt fantastisk! De andre ble helt sjokket når vi snakket om filmer forrige uke og jeg sa at jeg aldri har sett Mean Girls, så Matthew bare MÅTTE arrangere en movienight slik at han kunne vise meg den. Jeg og Hayley dro til han rundt 5, så kom Hannah og Rachel etterhvert. Vi bestilte LITT takeout (en stor pizza, helt latterlig mengde med chinese for Matthew jobber der og får en rabatt, og en hel del med potetgull, godteri og brus!) Vi så Mean Girls, men tror jeg må se den igjen alene, for endte med at vi satt og snakket nesten hele filmen, men likte det jeg fikk med meg! Har jo sett de fleste quotene på tumblr, men var fortsatt ganske morsom :D Så hadde vi en stor danceoff hvor vi bare danset, hoppet og sang rundt i stuen. Men andre ord: FUNFUNFUN!!

(Glemte helt å lagre bildene jeg la ut på snapchat så har ingen fra den kvelden... Jaja, skal prøve å huske på det neste gang! :))

Igår hadde jeg igjen kor, som var like artig som sist, selv om jeg var helt utslitt av en eller annen grunn. Kan ikke vente med å fremføre medleyen vår, selv om vi er langt fra klare til å fremføre. Har en god følelse på at dette kommer til å bli helt fantastisk :)

Idag har jeg bare slappet av etter skolen, for trengte virkelig en rolig dag. Vmor lager Body Shop partyer hvor hun selger deres produkter så hjalp henne litt med å forberede prøver og kataloger, men har ellers bare lest, vært på tumblr og snakket med venner! Har min aller første NAB (ganske stor prøve som man må besto om man vil fortsette videre i faget) i Childcare på torsdag, så må øve en del til den, pluss et viktig essay å skrive i Modern Studies på mandag hvor vi ikke har lov til å bruke noen notater. Så ja, uken kommer hovedsakelig til å gå til skolearbeid, bortsett fra søndag hvor jeg skal møte Lina (dere husker henne kanskje fra Soft Landing Campen, den eneste norske jenten. Var hun jeg møtte på flyplassen i Stockholm når jeg kom hit) Vi har ikke sett hverandre siden campen, og vi bor ikke så altfor langt unna hverandre, så skal bli godt å se henne igjen og catche opp litt :)

Jobber flittig!

Skal prøve å skrive 2 innlegg til denne uken, men for se hva jeg gidder og har tid til. Tror det kommer til å bli mindre oppdatering om hva som skjer her med tanke på at jeg har en ganske normal hverdag hvor det ikke skjer stort, men skal selvfølgelig skrive om hva som skjer og poste søte selfieser <3 Har lyst til å skrive litt mer om ting jeg brenner sånn som LGBT rights, testing på dyr og dyremishandling, menneskerettigheter, sminke og neglelakk, filmer, generelt om utveklsings og organisasjoner og slike ting! Men som sagt, for se hva som skjer :)

Snakkes!

-Leona Charlotte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar