mandag 1. september 2014

Tenerife 2015 og enda en blodig leppe....

Heia :D

WOW.  MYE har skjedd den siste uken!! Skoledagene forrige uke gikk alle kjempebra! Jeg går meg enda litt vill, men finner alltid frem til slutt, og har overraskende nok ikke vært forsen til en eneste time :) Kom ganske fort inn i en gjeng hovedsakelig bestående av Matthew, Susan, Hayley, Kelly, Rachel og Hannah! De har bare tatt meg imot med åpne armer og føler meg allerede som en av dem. Følte i begynnelsen at de bare var venn med meg fordi jeg var utvekslingsstudent, og de ikke ville jeg skulle være alene men de snakket til meg på facebook hele tiden, begynte å planlegge ting vi skulle gjøre sammen osv. Vi bare klikker skikkelig godt sammen! Vi har samme humor, interesser, og føles bare som vi har kjent hverandre i evigheter!

Meg og Matthew :) Strong selfiegame

Vmor dro til Spania på onsdag, så ble nødt til å flytte inn til en ny familie kun for 5 dager. De bor heldigvis i samme gate som vmor, så kan bare stikke innom hjemme viss jeg har glemt noe! De er kjempesnille og alt, men savner bare vmor sånn. Er så rart, med tanke på at jeg nesten ikke kjente henne for 2 uker siden, men nå suger det litt uten henne. Savner Celebrity BigBrother, hunden, og bare henne! Hun kommer heldigvis hjem imorgen da :D (shit jeg må pakke tingene mine... Ufattelig hvor mye man trenger for 5 dager, særlig siden jeg må ha med så mange skift pga. skoleuniformen)

På fredag hadde vi halv dag, som vi skal ha hver fredag fremover, så jeg, Janina og Helene dro til Edinburgh for å kjøpe noen skolesaker og shoppe litt for så se "What If" med Daniel Radcliff på kino. Var en ganske bra film, men SLUTTEN!! (Skal ikke spoile noe men SLUTTENN) 

Meg, Janina og Helene! Not so strong selfiegame...

Fine Edinburgh <3

På lørdag dro jeg igjen inn til Edinburgh med Helene og Janina, bare for å prøve ut en milkshakebar... Ved en tilfeldighet var Regine (bestevenninna mi fra Norge som bor noen km fra Edinburgh) også i byen så vi møtes i 15min, og gikk litt rundt i butikkene. Var såå godt å se henne igjen, selv om det ikke var mer enn 3 uker siden jeg hadde sett henne sist, haha! Måtte shoppe litt igjen for jeg ble invitert i Susan's kjæreste sin 18-årsdag på lørdag! Kjøpte meg en sykt fin rød kjole, ny veske og et smykke :D
Endte med at vi var i byen til 5 så skynde meg hjem for å hente skoene mine og litt sminke for å så dra til til min midlertidige familie, spise middag og fikse meg! 

Regineee <3

Festen var i Penicuik, hvor de hadde leid et lokale! Kan uten tvil si at det har vært en av di beste festene jeg har vært på! Musikken var skikkelig 80-pop og 2009 VG lista, som er det eneste jeg hører på, haha! Rachel kom også, og ble kjent med Danielle, ei venninne av gjengen, men som droppet ut av skolen så ingen av dem har så mye kontakt med henne lengre. Vi tre hadde det helt sinnsyk gøy!! Susan var mest opptatt på å passe på at alle hadde det bra, og passe på at kjæresten enda var i livet...

Meg og Rachel

Susan og kjæresten Robert, bursdagsbarnet!

Leppa mi i skrivenede stund! Rachel har svært lite kontroll over hennes albuer når hun danser, så fikk en i leppa på lørdag og har gått rundt sånn siden lørdag.. Er faktisk ikke ondt i det hele tatt, bare ømt! Har fått veldig mange kommentarer, alt fra: "åh, Mike Tyson er i byen?" til "spist blåpenn til frokost?" Osv... hahaha!! Håper det går bort snart for får en del blikk på skolen, men samtidig føler jeg meg ganske badass med den! Men leppa trenger uten tvil litt ro etter to blodlige utfall på ei uke...

Var helt ødelagt på søndag, føttene var hoven og rød etter å ha danset i 4 timer, så fristet ikke mye å stå opp. Men hadde en god grunn til å stå opp for å si det sånn, for VI DRO TIL ET REISEBYRÅ FOR Å BOOKE REISE TIL TENERIFE NESTE SOMMER!!!!! Alt begynte som en tull, for Matthew tok med en reisekatalog på skolen forrige mandag, og begynte å planlegge reisen med de andre... De hadde allerede begynt å planlegge reisen litt ei stund. På tirsdag spurte Matthew meg om jeg ville være med, men jeg bare lo for var sikker på at han bare tullet. Men plutselig hadde de laget en gruppechat på facebook som jeg var med i og hvor de begynte å planlegge mer om turen. Spurte de andre og de var seriøs om å ta meg med, me de måtte ha svar innen søndag (dette var torsdag) Så facetimet med mamma og pappa på lørdag (hadde allerede laget en lang tale inn i hodet med argumenter slik at de skulle si ja) men trengte ingen av dem! De sa ja med en gang, og jeg begynte nesten å gråte av lykke haha! Hadde ALDRI forventet av dem å si ja, med tanke på at de ikke kjenner noen av dem og jeg har kun kjent dem i ei uke, men det virket ikke som det bekymret dem så mye. Tror de bare er glad at jeg har fått meg venner så fort! 

Så ja, Matthew hentet meg, Hayley og Kelly også dro vi til et lite shoppingsenter rett utenfor Edinburgh og snakket med 3 forskjellige reisebyrå! Satt der fra kl 1 til 5 ffs... Men var uten tvil verdt det, for fikk en helt sykt god deal tilslutt!! Planen var egentlig ikke å booke, men å bare se hva de hadde å tilby oss, men vi fikk fortalt at der var lurest å booke den dagen, for det var den siste dagen i August og hun sa at fra 1.september går prisene opp med ca. 25%. Problemet var bare at vi alle måtte betale 100£ (1000kr) med en gang, men bare 4 av oss var der og de 3 andre var på jobb hvor de ikke har lov til å ta tlf... Så vi ringte til sjefen til Rachel, men vi kunne ikke akkurat si at vi må ha tak i Rachel for å planlegge en sydenferie, så dama i reisebyrået sa at vi skulle si at det var en nødsituasjon i familien... IKKE LURT! Rachel var på gråten og freeket ut over tlf og Matthew fikk så dårlig samvittighet at han også var på gråten.... Fikk heldigvis klart opp alt fort, og kunne alle le av det senere! Fikk tilslutt tak i alle pengene og booket SÅ NÅ DRAR JEG TIL FUCKINGS TENERIFE MED MATTHEW, HAYLEY, BEN, KELLY, RACHEL OG HANNAH I JUNI OG JEG VIL HOPPE I TAKET!!! Susan og kjæresten Robert skal mest sannsynlig også bli med, men de har ikke booket enda så vi får se :)

LITT excited!



Parque la Paz, hotellet vi skal bo på!! GLEDER MEG SÅÅ MASSE HEREGUD!!!!

Etter 4 timer i reisebyrået etter 6 timer søvn skrek kroppen til meg, men det var bare å spise middag, skifte for å så dra til Edinburgh igjen for å se det årlige fyrverkeriet fra Edinburgh Castle som markerer avslutningen på festivalen... Vurderte ei stund å ikke dra for var bare såå sliten, men er veldig glad for at jeg dro likevell! Mammaen til Hayley kjørte meg, Hannah og Hayley inn til byen og vi gikk sammen på Arthur's seat, en topp rett ved byen hvor vi hadde perfekt utsikt over byen. Der møtte vi en del andre, blant annet Helene og Janina, og mange fra skolen. Tror vi var rundt 30 til slutt! Fyrverkeriet var fantastisk, men var mest å tullet, danset og snakket med de andre, så fulgte ikke med hele tiden. Det er et orkester som spiller like ved fyrverkeriet som spiller musikken tilpasset til fyrverkeriet, men vi var for langt unna til å høre det, så vi livestreamet det fra radioen, haha! Det varte fra 9 til ca 10, og dro ned til busstoppet nesten med en gang, men var fortsatt ikke hjemme før 11.30 for nesten alle bussene var stappfull for absolut ALLE dro inntil byen for å se på avslutningen... 


Arthur's seat og utsikten derifra utover byen :D

 



Meg og Hayley <3

Hannah og meg!

Meg, David og Hayley!

Merket også enda gang for annerledes alt er fra hjemme, med tanke på sikkerhet. Jeg var skikkelig tørst når vi alle sto nede ved busstoppet, så skulle bare gå opp gaten til en butikk som var døgnrytmen, men fikk ikke lov av guttene å gå alene, så endte med at både Hannah og David, en skikkelig snill gutt fra byen fulgte meg! Er virkelig noe jeg ikke er vant til, for er så vant til å være ganske trygg hjemme uansett hvor og når jeg er, men slik er det ikke her i det hele tatt. Som jente burde man ikke gå alene ute når det er mørkt... Men har ihvertfall venner som passer så godt på meg!

Har ikke så mye planer denne uken. Drar hjem med tingene mine imorgen før skolen, så kommer vmor hjem i ettermiddag. Planen er å ha en movienight med de andre, men alle jobber hele tiden etter skolen og i helgene så er vanskelig å finne en dag som passer for alle.... På søndag drar jeg til Dalkeith på en offentlig sommerfest (tror jeg) sammen med vmor, hvor jeg også skal se Regine igjen :)

Merker at dette innlegget består nesten kun av dårlige selfies, men der får vare være! Klarer ikke helt å bry meg med tanke på at jeg hovedsakelig skriver denne bloggen for min egen del og 80% av alle mine bilder er selfies så...

Men nå må jeg pakke og sove litt!

Snakkes!

-Leona Charlotte


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar