tirsdag 14. oktober 2014

Long time, no see

Heia :D

Wow... 2 uker siden sist. Hadde ikke planlagt å ikke blogge, det bare skjedde...sorry. Skole har vært VELDIG mye i det siste, og har hatt en del ting å tenke på som jeg måtte finne ut av, så ting og dagene har rett og slett bare gått i ett. Har bare ikke vært i humør, hadd energi eller tid til å blogge. Bloggen er noe jeg, som jeg har sagt tidligere, hovedsakelig skriver for min egen del, men vet jo at jeg har en del familie og venner som holder seg oppdatert på hva som skjer med meg gjennom bloggen. Men det er derfor viktig for meg å blogge når JEG vil, for hvis ikke, så kommer blogglysten bare til å gå nedover, noe jeg overhodet ikke har lyst til, for jeg elsker det. Men ja, har ferie nå, så følte at det var på tide og børste av støvet på tastaturet igjen :)

Uken før forrige uke (føler det er et ord for det, men har ikke peiling hva det er) gikk ganske som normal. På fredag dro jeg og Hayley til Rachel igjen, bestilte take out og bare snakket og chillet. Ben sa han skulle komme, men så kom han bare ikke selv om han sa han var på vei allerede, så Hayley og Rachel ganske bekymret, for han har ikke tlf og det var allerede mørkt ute. Så vi 3 dro ut for å lete i regnet, jeg ble bare med for gadd ikke å sitte inne alene, men var vell ikke akkurat så bekymret som dem. Hadde selvfølgelig ikke noe grunn til å være bekymret, for han sendte ei melling på facebook etter en halvtime og sa at han hadde gått seg vill og dro til bestemoren. Vi gikk hjem igjen, og Ben ble kjørt til Rachel etter en stund og alt var i orden, så fikk oss en god latter ut av det hele, for Rachel var ganske nær på å ringe politiet.



Rachel og Ben's kveld i bilder

Gjorde ikke så mye den helgen heller, hadde endel lekser og en prøve som jeg måtte øve til. Bortsett fra det baket jeg eple/kanelboller med vmor og dro inn til Edinburgh på søndag med Rachel, Hayley og Kelly. Gikk egentlig bare fra sminke- til sminkebutikk og var innom et par klesbutikker. Jeg kjøpte BareMinerals starterkid som jeg er helt forelsket i. Har brukt den flittig siden jeg kjøpte den og den er bare fantastisk!

Forrige startet med to essayer (PÅ EN MANDAG!!) så var ikke beste starten, men gjorde det veldig bra på de så kan vel egentlig ikke klage. Føler at jeg kommer meg mer og mer inn i hele skolesystemet og hvordan alt funker, så har ikke de typiske startsproblemene lengre. Matte går ganske greit, er bare litt frustrerende til tider for jeg ser at spørsmålene er enkle, men vet ikke helt hva de spør etter med tanke på at spørsmålet og alle uttrykkene er på engelsk, så er ganske nervøs for prøven vi skal ha etter ferien, men skal spørre om jeg kan ha med ordbok (føler jeg har hørt at utvekslingsstudenter har lov til det? Satser hvertfall på det) Modern Studies og Childcare er de fagene jeg både liker best og som jeg føler jeg takler uten store problemer. Begge fagene er ufattelig interessant så sliter ikke med å følge med og har motivasjon til å jobbe med dem. Engelsk er vel det faget jeg absolutt ikke kan fordra. Det er Higher, så ganske krevende når til og med mine venner herifra bare sitter der som store spørsmålstegn. Vi analyserer for det meste tekster og dikter, noe som er helt gørr og noe jeg i tillegg ikke er vant til hjemmefra eller særlig god på så... Er glad jeg ikke må få mer enn C (3) for at skolen hjemme skal være fornøyd, for det er ikke bare bare å i det hele tatt bestå faget, hvertfall det de andre sier. Okey, jeg har ferie så gidder ikke å snakke mer om skole nå (selv om jeg har helt latterlig masse lekse over ferien, for her ser lærere på ferie som en tid for å gjøre lekser så yayyyy, 8 sider mattelekser og essayskriving venter på meg...)

En venninne av vmor hadde bursdag på onsdag, så vi dro alle sammen til den botaniske hagen i Edinburgh der det skulle bli holt et lysshow på kvelden. Hadde vel litt for høye forventninger, eller forventet noe annet enn det som ble visst, for ble vel litt skuffet. Var vel ikke så mye lysshow, sto liksom noen fargerike lamper her og der, men var vell mer en hyllest til Asia (hovedsakelig India) og deres forhold til naturen, som jo var helt greit, bare ikke det jeg forventet.





Nå på fredag dro jeg, Hayley, Rachel og Matthew til Frankie&Bennies etter skolen for å spise lunsj/middag. Var så koselig å bare sitte i flere timer, snakke om Tenerife, irritere oss over basic bitches på skolen og bare sladre litt :) Maten var også ganske billig og veldig god!

Matthew lekte seg litt med julepynten på butikken!

Matthew, Hayley, Rachel og meg :)

Meg og Rachel!

Hayley og Matthew!

På lørdag fikk jeg endelig se Regine igjen! Hun har vært hjemme i Norge en stund på grunn av litt forskjellig, og hun kom tilbake mandag for 2 uker siden. Vi hadde en liten reunion hvor vi bare lå i sengen og snakket, skypet 3 timer med vår felles bestevenn, Hanna. Var bare så deilig å se og snakke med henne igjen, for selv om jeg har fått meg helt fantastiske venner her, er det fortsatt hun og vennene mine hjemme som tross alt kjenner meg best! Var også første gang jeg virkelig merket at norsk begynner å bli et problem for meg. Begynner å glemme vanlige ord, vil uttale norske ord som på engelsk og ellers blir det bare litt vanskeligere. Kommer sikkert bare til å bli verre etterhvert, så må være flink til å skype med folkene hjemme og oppdater bloggen. Har heldigvis ikke kommet så langt enda at jeg må bruke google translte når jeg skirver her så!

Jeg lå hos Regine, og dro hjem igjen igår rundt 1, bare for å dra rett ut døren igjen for å møte Matthew. Vi shoppet litt på Boots, så bare kjørte vi rundt i området og sang høyt til musikken på radioen. Vi stoppet også ved en plass som Matthew allerede lovet meg for mange uker siden (når vi hadde sponsorwalken) at han skulle vise meg. Er en liten skog mellom åkre og skolen vår (uff, suger jo på å forklare dette), hvor det er helt stille og man bare hører fuglene og elven. Slike plasser her er sykt sjelden, men tanke på at man kan høre bilene og annen trafikk nesten overalt hvor man er, noe som er helt motsatt fra hvordan det er hjemme. Var nesten litt magisk, haha! Vi bare satt på en liten benk og snakket om alt mulig rart, noe som jeg elsker. (Glemte helt å ta bilder, man drar sikkert dit igjen, så skal huske på det neste gang!) Er så heldig at jeg har funnet meg så fantastiske venner her som jeg bare kan slappe av og være meg selv med! Hadde aldri trodd at jeg skulle finne meg venner for livet her (håpet kanskje) men ser ikke for meg at jeg kommer til å miste kontakten med noen av dem med det første når jeg drar hjem. Vi har allerede begynt å planlegge når de skal komme å besøke meg hjemme til neste år :D


Idag har vært den første feriendagen, så har bare slappet av, laget middag, sett litt på serier og lest. Trengte virkelig en dag som denne, hvor jeg ikke har noen planer og ikke en gang skifter ut av pysjen :) Bortsett fra lekser har jeg ikke så ufattelig mange planer for ferien. Drar mest sannsynlig til byen imorgen, for har et par bursdagspresanger å kjøpe til venner. På fredag skal jeg til Edinburgh og bowle med de andre utvekslingsstudentene, ikke bare de 5 andre jeg har møter med her, men mer eller mindre alle fra campen, så blir ca. 20 stykker! Gleder meg til å se alle igjen og høre hvordan de har det, for har ikke noe kontakt med de fleste bortsett fra å være venner med dem på facebook. På søndag drar jeg og Matthew på en "liten tur" som jeg ikke kan snakke om enda for mamma og pappa vet ikke om den enda og vil helst si fra til dem før jeg skriver noe her MEN FYFAEN SOM JEG GLEDER MEGGG!! Skal uten tvil ta det med i neste innlegg, så slapp av :D

Skal blogge endel denne uken, det har jeg bestemt meg for. Skal skrive Del 2 av "It's not wrong, just different", lage enda en video om min engelsk og ellers skrive om hva jeg gjør, så gled dere. Okey, that's it for now!

Snakkes!

-Leona Charlotte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar