onsdag 29. oktober 2014

Ghost tour og postkort

Heia :D

Skulle begynne dette innlegget sånn 5 timer siden... Klokken er 10 nå og skal akkurat til å begynne men men... Bedre sent enn aldri!

Ben sin bursdag på lørdag var uten tvil vellykket! Dro til han rundt 6, og var som alltid den første! (jeg har en ekstrem frykt for å komme for sent, så er alltid ihvertfall 10min tidlig) Vi satt bare å pratet så kom alle andre etterhvert! Moren hadde laget en kake med 5SOS, One Direction og selvfølgelig Katy Perry, alle artister som Ben er obsessed med! Den var helt sykt kult, men dumme meg glemte helt å ta bildet av den... Vi spiste pizza, kyllingnuggets og kaken for å så ta bussen inntil byen for å dra på ghost tour! Været var allerede ganske creepy, veldig (!!) masse vind og selvfølgelig mørkt, men alt ble bare verre da vi hoppet av bussen. For over oss kretset det en helikopter og desto lengre vi sto og ventet på tour guiden vår, desto flere politimenn og -biler samt en brannbil ankom. De satte også også opp veisperringer. Alt dette foregikk ca. 50-100m fra der vi sto, så vi ble alle litt nervøse. Oppdaterte BBC news på telefonen hele tiden, men sto ingenting om hva som skjedde så vi hadde ikke peiling.

Helikopteret som fløy over oss og lette etter noe med en lyskaster.

Avsperring og brannbil


Etterhvert kom da tourguiden og vi gikk rundt i en del av byen mens han fortalte gamle skrekkhistorier. Noen av dem hadde Paul (han som guided meg og de andre fra ETS rundt i Edinburgh på Campen første helgen her) fortalt meg, men var også en del nye ting som var spennende å høre på! Var jo ikke akkurat redd da, for var enda ute i gatene, folk rundt oss og vi kunne høre biler, så var mer interessant enn forskrekkende. Men så tok han oss opp en bratt liten trapp inn i et lite rom fullt av gamle torturredskaper. Det luktet gammelt og innestengt og det var ingen lys bortsett fra dem som skinte på redskapene så stemningen snudde ganske raskt! Ken, som tourguiden het, gikk rundt og viste og forklarte oss alt og vi fikk gå rundt å kikke nøye på dem.





Etter det kom uten tvil den skumleste delen! Vi dro under south bridge (såvidt jeg forsto det ihvertfall, vi var under noe, det vet jeg!) som er en skikelig gammel murbru midt i byen. Det var veldig veldig mørkt, fuktig (dryppet litt fra taket av og til til og med) og bare en ekkel plass å være. Men samtidig også sååå fascinerende. Det var bare en lang gang med mørke rom, som nesten alle var tomme, på den ene siden. Vi gikk inn i de fleste, og han fortalte creepye historier om hva som hadde foregått her i middelalderen. Vi holdt alle hverandre i hendene, selv om det var mange der jeg ikke visste mer om enn navnet og at de også går på Beeslack, så bare klamret vi oss alle sammen og var alle ganske livredd. Tror vi alle pustet lettet ut når vi var trygge ute på gaten igjen. Selv om jeg var ganske livredd et par ganger (er vel mer overtroisk enn hva som er sunt) så hadde jeg det kjempegøy, og var ganske spennende å høre på alle de forskjellige fortellingene Ken fortalte!

Ken inne i undergangen!

Et av "rommene" kunne vi ikke gå inn i, for det var fullt av masse ting å tang som hadde med heksekraft å gjøre. Jeg synes det ser ganske creepy ut på bilde også, men var en del verre i virkeligheten!

Kom hjem rundt 11.30, og da hadde noen sendt et bilde av bbc news i gruppechatten og hva som hadde foregått mens vi ventet på tourguiden vår.


Er ganske sykt å tenke på at noe slikt skjedde kun meter fra oss, men hadde på en måte ingen grunn til å bekymre oss noe særlig for de evakuerte jo ikke gaten og alt var rolig og stemningen var avslappet, bortsett fra helikopteret og politibilene da. Er imponert over politiet her må jeg si, for de taklet alt med knusende ro :)

Har vel ellers ikke skjedd så mye annet de siste dagene. Har allerede fått bursdagspakken mamma, pappa og lillebror har sendt meg, men klarte å unngå fristelsen, så den ligger i skapet mitt og bare venter på å bli åpnet! Fikk også et postkort som de hadde sendt mens de var på Kreta for noen uker siden, og det bare satte igang tåreverket! Tror det er første gang jeg har grått over at jeg savner dem, for har liksom klart med ganske bra uten dem her, men tror jeg savner dem mer enn jeg helt vil innrømme for meg selv, men mye mindre enn jeg hadde forventet at jeg kom til å savne dem!

Fikk også tilbake den store matteprøven vi hadde forrige torsdag OG JEG FIKK 35 AV 36!! Begynte nesten å gråte av lykke i klassen, for har vært så nervøs for å ikke klare meg i matten. Det har alltid vært et fag jeg er ganske god i, men her gjør de ting så annerledes enn hjemme, så ba bare til høyere makter at jeg besto. OG DET GJORDE JEG!! :D

Avslutter med en skole selfie! Ikrah, meg og Ben og Matthew i bakgrunnen!

Mhmm... tror ikke det var noe mer jeg skulle si... Nå venter senga! God natt :)

Snakkes!

-Leona Charlotte




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar