lørdag 25. oktober 2014

Tilbake til hverdagen

Heia :D

Da er den første uken etter ferien allerede nesten over, og jeg overlevde!! Var bare 3 dager på skolen, for hadde enda ferie til onsdag, men fortsatt!

Tirsdag skulle jo egentlig bli en effektiv, gjøre lekser og rydde rommet dag, men ble vel ikke akkurat sånn. Hele Tenerife gruppen (er faktisk det vi kaller oss selv) altså Hayley, Ben, Matthew, Hannah, Kelly, Rachel og jeg dro først til Costa (kjedecafé) og drakk alle en varm kopp kakao og bare koste oss, før vi gikk og shoppet litt, for å så dra til McDonalds! Vi fikk også ideen at isteden for at vi alle skal kjøpe gaver til hverandre og bruke latterlig masse penger på det, skulle vi heller spare pengene til Tenerife, så vi har nå noe som heter Secret Santa. Altså at vi legger lapper med alle navn oppi en hatt og alle trekker en lapp med et navn på, og det er den eneste personen man skal kjøpe gave til. Vi trakk lapper (måtte trekke flere ganger for noen trakk seg selv) og man skal egentlig holde et hemmelig, hence SECRET santa... For å si det sånn, jeg tror vi klarte å holde det hemmelig i litt over time, før alle fortalte det til hverandre, haha! Jeg trakk Kelly, og Hannah trakk meg! Jaja, blir koselig å se hva jeg får uansett, for pakkene skal vi vel klare å holde hemmelig til jul :)

Hele gjengen! Fra venstre: Hayley, Matthew, Hannah, Ben, Rachel, Kelly og meg! Ler enda av den randome mannen i bakgrunnen som poser for vår selfie, hahah!

Kelly, meg og Hayley <3

Ben <3

Vi endte med å være ute i over 4 timer, så begynte med de leksene jeg hadde 10 dager på å gjøre, kvelden før skolen begynte... Well well, fikk gjort det jeg skulle så!


Noen randomer selfier fra skolen

På torsdag etter skolen hadde vmor kjøpt billetter til "The Enchanted Forest: elemental" Det er en årlig arrangement to timer fra her hvor de om kvelden har et lysshow i en del av skogen som er rundt en innsjø. Ikke bare lys, men dansere, eventyrforteller og ikke minst flammer og musikk. De bytter tema hvert år, og i år var det da elementene, altså is, vann, jord og ild. Vmor hentet meg rett etter skolen, for å så dra til Dalkeith hvor vi plukket opp Regine og Veera, den andre utvekslingsstudenten fra Finland som hun bor sammen med! Vmor hadde kjøpt en familiebillett, slik at jeg kunne få ta med noen venner, så planen var egentlig å ta med noen av mine nye venner, men skolen hadde en openingnight hvor egentlig alle som går sisteåret måtte delta i. Jeg var unnskyldt, men kunne ikke akkurat spørre noen fra min skole, så endte med å spørre Regine og Veera :D Etter en 2 timers biltur kom vi frem til et lite tettsted, og vi var alle ganske utsultet, så gikk på en liten café og spiste burger og panini før vi dro til bussen som skulle ta oss opp til skogen, for det var ikke lov å dra opp dit i bilen!

Kom frem etter ca. 10min i bussen, og jeg bare satt og måpte ut bussvinduet. Det synet som måtte oss var fargerike lyskastere gjemt blant trærne overalt som kastet helt utrolige skygger og folk overalt i alle aldre!
Ansiktet mitt forandret seg vel ikke særlig mye den nesten timen, for var helt sykt å se på hva de fikk til med kun lys og musikk, og stemningen det skapte!


Synet som møtte oss :D


Karte over innsjøen og delen av skogen hvor lysshowet fant sted. Fontenene var der det står ICE og der man ser de 5 små solene (??) var flammene som sprutet opp av vannet.




Noe som gjorde fontenene enda bedre var at alt var tilpasset perfekt til musikken man kunne høre i hele skogen, noe som gjorde opplevelsen fantastisk!!


Et lite teltet hvor det ble fortalt eventyr hele kvelden. Køen var latterlig lang, så vi gadd ikke å vente, haha!


Var sykt vanskelig å ta bilde av flammene, så dette er det beste jeg hadde... Disse var også tilpasset til musikken, og fikk av en eller annen grunn en skikkelig "Pirates Of The Caribbean" følelse...

Her ser man danserne. De hadde et 10 minutters show med korte pauser inn imellom hele kvelden, så vi sto og så på en av showene. Hun røde oppe i stigen skal forestille ild og hun andre er hvit og skal forestille is.



Regnet sinnsykt masse hele kvelden, så var alle ganske vått når vi kom tilbake til bussen, men Regine var fornøyd, for hun hadde kjøpt seg en ballong med lys i :D

På veien hjem stoppet vi og kjøpte oss doughnuts, på Krispy Cream, en amerikansk kjede som kun selger doughnuts og som er åpen 24 timer i døgnet! De er helt farlig gode!

Igår etter skolen dro jeg og Matthew inn til Edinburgh for å fikse bursdagsgaven til Ben SOM HAR BURSDAG IDAG!! Lille Ben blir 17!! Dro også og spiste lunsj buffé på en liten kinesisk restaurant, så vi begge mer eller mindre rullet rundt i byen etterpå! Var suksessfull og fikk kjøpt en fin gave (kan ikke skrive hva det er for alle her bruker faktisk google translate og leser bloggen min) så dro hjem rundt 4. Resten av dagen gjorde jeg nada, leste, så litt på serier og slappet av! Er vel egentlig det jeg har gjort idag også, men fikk faktisk ryddet rommet litt også. Har fikset sminken og håret, for drar i bursdagen til Ben rundt 7 ikveld :D 

HAPPY BIRTHDAY TO MY BAE <3<3 

Planen er å spise middag og kake hos han først før vi drar inn i byen på en ghost tour! Vet ikke helt akkurat hvor, så er ganske spent, men også livredd! Takler skumle ting ganske dårlig, men tanke på at siste gang jeg så en skrekkfilm, jeg endte å bite Hanna, som satt ved siden av meg, i skulderen, for det var en skikkelig jump scare... Uff... Jaja, for se hvordan det går idag! Men før jeg drar må jeg dra og kjøpe et kort til Ben og fikse neglene, så avslutter for denne gang!

Snakkes!

-Leona Charlotte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar