mandag 20. oktober 2014

Haggis, Prom Date og Bowling

(har allerede skrevet hele innlegget om hva jeg gjorde igår, mangler bare noen bilder som jeg får senere, så skal poste det ikveld)

Heia :D

Visste at det var en del ting jeg hadde glemt å fortelle dere om når jeg skrev det forrige innlegget. For noen uker siden lagde vmor haggis for første gang (skottisk tradisjonsmat som hovedsakelig består av innvoller) og var vell veldig skeptisk til å smake på det, men man ikke ikke forlate Skottland uten å ha smakt det, så hadde vell ikke noe valg. Vmor hadde laget kyllinghaggis, altså kyllingfile, fylt med selve haggisen. Følte meg ganske modig, for smakte på det med en gang, og det smakte ikke så ille med tanke på at det er innvoller, men var langt fra godt og bare tanken på hva det var laget av gjorde det vanskelig å svelge. Endte opp med å bare skrape ut haggisen, og bare spise kyllingen, så ikke var så ille. Er ganske overrasket, for det er mange av mine venner som elsker det, tror det er ganske 50/50 faktisk! Men enten så hater eller elsker man det, ikke noe imellom. Tror jeg er mer førstnevnte for å si det sånn, haha!

Har også fått meg promdate!! :D Prom er jo ikke før til neste år i Juni, men nesten alle har en date, noen har til og med kjøpt en kjole allerede! Men ja, jeg ble spurt for noen uker siden! Rachel har en tvillingbror som heter Mark som også går på vår skole, og jeg og Rachel satt å klaget på at vi ikke hadde fått oss date enda, så begynte vi å snakke om Mark, som Rachel hadde planlagt skulle gå med Hayley, men hun skal gå med Ben, så endte med at Rachel sa til Mark at han må spørre meg, og sa selvfølgelig ja. Har jo snakket litt med han og sånn, men vi går vel ilag for vi har ikke noen andre, og det er bare fint å slippe å gå alene. Og han er skikkelig snill og søt, så er fornøyd jeg :D Tar det vel ikke like seriøs som andre (selv om jeg gleder meg noe sinnsykt og skal ha den PERFEKTE kjolen) så er ikke like viktig for meg hvem som er min date, for kommer jo uansett til å være sammen med vennene mine så. Vi har faktisk planlagt en del for prom allerede. Vi skal leie en hvit limo med plass til 12 stykker, slik at nesten alle også har plass til daten sin, også drar vi til Hayley for å ha en photoshoot om ettermiddagen. Planen er å dra og kjøpe kjole i Januar, når det er salg overalt. Matthew og jeg har begynt å sett litt på bilder over hva jeg vil ha, så blir spennende å se hva jeg faktisk ender opp med!

Fant akkurat skikkelig fine høstbilder jeg bare må dele! Høsten er i full sving her nå og fargene er nydelig, så tar en del bilder når jeg er ute og går tur med Max og vmor.





Torsdag hadde Hayley en liten jentekveld hos seg, så jeg møtte opp med Kelly (vi bor sånn 5min unna hverandre) dro på butikken og kjøpte sjokolade og brus, for å så møte på Rachel og Hayley på veien til Hayley. Hadde en koselig kveld, så på Grease (endte igjen med at vi bare pratet isteden for å faktisk se på filmen), tok selfies og snakket om alt mulig rart!



På fredag dro jeg som sagt ut og bowlet med de andre utvekslingsstudentene. Ble litt skuffet, for Lina (eneste andre norske utvekslingsstudenten som jeg kjenner som reiser med Explorius) var syk og mange bodde for langt unna for å komme eller var på ferie, så vi var kun 9 stykker til sammen, kun Wilma, Julie og Ina som jeg ikke ser hver uke. Men var jo fortsatt koselig, selv om jeg kom på sisteplass den ene runden på bowling. Kom på delt andreplass på siste runden, så skal si meg fornøyd med det :D Etterpå spiste vi burger og bare pratet om planer vi har de neste ukene, hvordan det har vært så langt osv.


Meg og Lærke

Mer eller mindre hele lørdagen var vmor borte, først på jobb så ute sammen med vfar, så hadde huset og hunden for meg selv. Hun hadde kjøpt pizza og brus så jeg kunne ha over noen venner så det gjorde jeg! Først gikk jeg og Hayley en lang tur i mørket med Max (hunden) så gikk vi hjem til meg også skulle Ben komme etterhvert. Tror dere ikke det samme skjedde som for noen uker siden? Joda. Vi forklarte han hvilken busstopp han skulle gå av på (han har bodd her i nesten 17 år og bor 2 busstopp unna meg så er litt skummelt at han enda ikke vet det) men han gikk av på riktig busstopp og forventet at jeg og Hayley skulle være der og vente, men det visste jo ikke vi, så han gikk inn til Loanhead "sentrum" så jeg og Hayley gikk til mitt busstopp, så det oppfor, så til mitt igjen og inn til "byen" før vi fant han. Den gutten er umulig... Han har jo ikke tlf, men alle bussene her har wifi så han hadde prøvd å springe etter bussen med ipoden i hånda for å prøve å sende oss melding på facebook om hvor han var. Bare bildet det lager i hodet fikk meg til å sprute ut i latter! :D


Tur i mørket 

Men ble en veldig koselig kveld, vi så på xfactor og bitchet om folk. Etterhvert kom Rachel også, så vi spiste pizza og hadde en liten danceoff Glee edition og hoppet rundt i stuen. Alle dro hjem rundt 11:30, så vi ryddet bort det verste før vmor kom hjem :)

Haha, Ben prøver seg på modellook når han poser med en sovende Max... 


Ben og Hayley <3

Alt i alt, har jeg hatt en ganske innholdsrik uke. Imorgen er siste feriedag som skal brukes på lekser jeg bare har utsatt og utsatt, før skolen begynner igjen på onsdag...

Har blogget, fikset, sett gjennom bilder til det andre innlegget i 5 timer, så er dritlei nå. Nå skal jeg hente meg Ben&Jerry's og se på Orange Is The New Black :D

Snakkes!

-Leona Charlotte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar