tirsdag 21. oktober 2014

Lady Gaga konsert!!!

(obs, laaangt innlegg)

Heia :D

Overskriften gir vel allerede bort hemmeligheten, MEN JEG VAR PÅ LADY GAGA KONSERT IGÅR!!! Lørdagen for en uke siden (når jeg lå over hos Regine) sendte Matthew en melding i gruppechatten vi har (meg, Matthew, Hayley, Rachel, Ben, Kelly og Hannah, altså Tenerife gruppen og de jeg er mest sammen med på skolen og på fritiden) om noen ville være med på Lady Gaga konsert for moren hans skulle egentlig gå sammen med han men hun kunne ikke pga. jobb. Jeg sa ja MED EN GANG, for halloo det er Lady Gaga ffs! Så møtte Matthew forrige søndag, ga han pengene for billetten og vi begynte å planlegge litt om hvordan vi skal komme oss dit (den var i Glasgow, altså ca. 1 time med buss fra her) når vi skulle dra osv. Forrige uke gikk vell bare i å høre på ARTPOP, velge antrekk og finne andre ting å bruke tiden på slik at vi ikke begge gikk i veggen av spenning og forventning. Hadde en del andre ting å gjøre, tenke på og fikse så plutselig var søndag her!!

Jeg møtte Matthew på bussen rundt 11 og vi tok bussen til Edinburgh, for å så bytte buss til den som skulle ta oss til Glasgow. Tok som sagt ca. 1 time, så vi bare brukte timen på å snakke, glede oss og Matthew visste meg plasser ut av vinduet. Må bare si en gang til, Skottland er nydelig!! Har jo aldri vært i tvil før, men nå som jeg har sett enda en del av landet jeg ikke hadde sett før, ble det bare bekreftet enda en gang. Så mange små tettsteder, store enger og hills med sauer og åhhh det er så fint her *hjerteøye emoji* Når vi kom frem i Glasgow, gikk vi bare rundt i noen butikker og noen gågater, og for å si det sånn, jeg MÅ tilbake dit! Glasgow er endel større enn Edinburgh og har enda flere shopping muligheter, og byen i seg selv (ihvertfall den lille delen jeg så) er nydelig! Ligner endel på Aachen, byen jeg bodde i da jeg bodde i Tyskland. Her I Edinburgh er hovedshoppinggaten den travleste gaten for biler og buss også, så er ganske høylytt og kaotisk, mens shoppinggatene i Glasgow er gågater, og er så stille og rolig. Mye mer behagelig å gå rundt i. Matthew sa også at "London is half New York City, and Glasgow is half London, so we are basically a quarter in New York City." Jeg har ikke vært i verken NYC eller London, men kan godt hende det stemmer litt, for Glasgow har et slikt subway system som i NYC og små takeout steder og foodtrucks overalt, så kan helt ærlig si at jeg fikk litt New York følelse, haha!

Shoppinggaten i Glasgow. Regnet en del, så ser ikke så fint ut, men det var nydelig! Skal dit en annen gang og ta ordentlig bilder, for tok meg ikke tid til det igår i det hele tatt! :)

Til og med togstasjonen var fin!

Vi kjøpte oss KFC lunsj før vi tok subwayen til konserthallen. Da var klokken rundt 3, og selv om dørene ikke åpnet før 6, hadde vi jo lyst til å være ganske nær scenen, så bestemte oss for å dra dit ganske tidlig. Køen var allerede ganske lang, rundt 100 personer kanskje, så Matthew angret på at vi ikke dro tidligere men men. Var bare å sitte seg ned å vente. Humøret var på topp i begynnelsen, for det var sol og passe varmt og vi bare satt og snakket og gledet oss. Det snudde vel ganske fort når det begynte å regne å ble veldig mye kaldere, så jeg dro etterhvert inn mens Matthew holdt plassen vår i køen for å kjøpe oss kakao for å ihvertfall få litt varme i oss.

Humøret på begynnelsen med sol og varme...

... Til humøret på slutten! Man ser ikke ansiktet mitt, men jeg var ikke fornøyd for å si det sånn!


Costa redder liv!

Var en sykt fin regnbue etter regnet da :)

Selv om ingen av oss var særlig happy, var det ikke så altfor ille, for mange hadde kledd seg ut i drag, forskjellige kjente kostymer Gaga har brukt og hva ikke annet. Så vi satt bare å kikket rundt, kommenterte outfits og prøvde å ignorere hvor kalde de skitne steinene var som vi satt på. Matthew angret både på at vi ikke dro tidligere for å være først i køen, eller dro senere for å slippe å fryse ihjel, så var umulig å gjøre han fornøyd. Særlig når jeg nektet å flashe for å komme oss lengre opp i køen (er ikke sikker på om hvor vidt han tullet eller ikke, hahaha!) Som sagt åpnet de dørene rundt 6, og siden mange hadde kommet etter oss, så var vi sånn ca. midt i køen. Vet ikke helt hvorfor, men var ingen problem å komme seg nesten helt til scenen, mange hadde spredd seg og var ganske lett å bare dytte seg mellom noen og vips så stå vi 3m fra scenen. Allerede da var vi vel ganske i lykkerus! Rett til høyre (og med rett mener jeg RETT, hadde jeg vært høy nok kunne jeg ha tatt på den) for oss var "catwalken", litt usikker om det har et navn men ser ut som en catwalk så, som alle artister har slik at de kommer seg litt mer inn i publikum på en måte.

Til høyre ser man glassplaten/catwalken og det rosa som gliser er et teppe som skulte scenen

Sooo excited!!

Klokken var jo bare halv 7, så hadde enda en time til oppvarmingsartistene skulle på scenen, så jeg gikk og kjøpte meg litt mat og vann og Matthew kjøpte seg en tskjorte. Etterhvert kom oppvarmingsartistene, og for å si det sånn, de sugde begge. Var faktisk litt tragisk og stemningen i publikum for megaklein. Den første var en mann som sang selvskrevne sanger, Han kom ut i joggebukse, hadde skikkelig dårlige dancemoves som gjorde alle veldig ukomfortabel og sangene var helt meningsløse og teit. Alle i publikum bare så på hverandre og var litt sånn "er dette en spøk? er dette... Hva er dette?" Han gikk av etter noen sanger og vi trodde alle det ikke kunne bli noe verre men joda! Var en DJ som kom på, og selv om remixer av sanger aldri har vært min favoritt gledet jeg meg til å høre henne... Jeg overdriver ikke når jeg sier at hun sugde helt fatalt. Hun remixed ikke noen sanger, det var faktisk kun "dun dun dun dun" i en halv time og var bare helt tragisk og kjedelig. Ville heller ha hatt han første fyren for å være ærlig, for han var ihvertfall underholdende. Men ja, hun dro også etter en stund. Ventet en stund for Gaga var 25min forsen, men når hun kom på scenen så fyfaen!!! Stemningen i publikum steg hundre ganger på 2 sekunder og det var bare helt magisk. All ventingen, pengene, kulden, ALT VAR VERDT DET. Hun var bare helt fantastisk og rett og slett bare best! :D Jeg har sett både Miley Cyrus og Justin Bieber, men selv om jeg var større fan av dem enn jeg var av Lady Gaga (frem til nå) så var hun såååå mye bedre enn dem. Hun snakket faktisk med oss, fikk oss til å føle oss like viktig som henne, hun snakket om kjærlighet, equality, hennes passion for musik, dop/alkohol avhengighet og mye mer. Nå høres det ut som hun bare snakket hele konserten, men det gjorde hun selvfølgelig ikke. Hun sang sanger fra ARTPOP, men også mange gamler sanger, sånn som Bad Romance, Pokerface, Born This Way og Edge Of Glory, så både jeg og Matthew var i lykkerus, for selv om jeg elsker ARTPOP og kan en del av sangene, er det fortsatt de gamle sangene jeg forguder og som bringer tilbake så mange fine minner!







Som jeg sa så var vi rett ved catwalken, og vi hadde vell begge håpet at hun kanskje skulle bøye seg ned litt slik at vi kanskje fikk ta på henne et millisekund, og tro det eller ei DET GJORDE HUN FAKTISK!!! Ikke bare bøyet hun seg ned, hun satt seg faktisk på glassplaten så jeg holdt henne i fingeren flere sekunder. Var en helt syk opplevelse, og minuttene etterpå var bare tåke og Matthew og jeg holdt bare i hverandre og ropte "WE TOUCHED HER! WE FUCKING DID IT, WE TOUCHED HER FFS!!!" i ansiktene på hverandre. Føles enda litt uvirkelig MEN JEG HAR TATT PÅ MIN QUEEN!!

Jeg glemte helt av alt som het telefon og bilder når hun bøyde seg ned, men Matthew tok dette bilde rett før hånden hennes kom ned!! Her ser man hvor jævlig nært vi faktisk var!


Mange ting ble selvfølgelig kastet på scenen, sånn som bamser, klær, hatter osv. og en gutt kastet opp et brev som hun åpnet og leste høyt mens hun satt ved pianoet. Han hadde skrevet "Hey Lady Gaga, even though I doubt you will ever read this..." hun begynte å le og bare "HA!" "..I just wanted to tell you how much I love you" Så fortsatte han å skrive om at moren døde da han var 16 og hans favorittminne med henne var når de kjørte i bilen sammen og hørte på Judas, som var hans favoritt sang (som Gaga også sang senere) og han ville bare takke henne for det fine minnet han har med moren. Lady Gaga var på gråten, og mange i publikum (Matthew også) gråt som bare det, særlig når Gaga fant ham i publikum og han kom opp på scenen og fikk sitte sammen med henne mens hun sang Born This Way, akustikk version, til han og moren. Hun nevnte navnet hans (John) ofte i sangen, og det var bare så fantastisk å se hans reaksjon, han gråt, skalv og var så lykkelig. Tror vi var alle ganske sjalu men alle unnet han dette så mye! Såå rørende å se på!

John og Gaga! Her tok hun også på seg en hatt som noen kastet opp på scenen og skjerfet John har på seg hadde Gaga plukket opp fra scenen og tatt på seg også gitt det til han!

Vet ikke helt om jeg kan forklare hvor mye jeg elsker og forguder den dama, særlig etter igår, men HERREGUD HUN ER QUEEN. Stemmen hennes er helt syk fantastisk, hun sang alt live, hun kan uten tvil danse, hun rocket alle de crazy frisyrene og antrekkene og var bare helt fantastisk og hun virket bare så jordnær og snakket til oss som venner! Noe som også overrasket meg var at sammenlignet med Justin og Miley, brukte hun nesten ingen tid på å skifte antrekk, selv om hun også byttet parykk hver gang. Elsket også sceneshowet og danserne var bare eyecandy OMG!






Den siste gangen hun skiftet, gjorde hun det til og med på scenen. Var kjempekult å se noe som vanligvis kun foregår bak scenen!



Dette er konserthallen når vi dro derifra. Matthew hadde fortalt meg om at den er skikkelig fin om natten, men ble overrasket over hvor fin den faktisk var!! Nydelig blå/grønt lys!

Hun var på scenen i to hele timer, så vi var ute rundt 11. Var så heldig at foreldrene til Matthew hentet oss, så slapp å ta to busser hjem. Kom hjem rundt 12 og var helt utslitt, så bare på bildene og videoene igjen og drømte meg bort!

Så ja, det var min søndag! :D

Snakkes!

-Leona Charlotte

(Nå når jeg leser gjennom dette høres det ut som dette er sponset eller noe, men det er det uten tvil ikke. HUN ER BARE SÅÅ FANTASTISK!!)

(Har ikke tatt alle bildene selv, noen av dem fikk jeg Matthew til å sende meg så creeds til han og!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar