tirsdag 5. august 2014

8 ting jeg gleder meg til

Jeg blir alltid fortalt at jeg ikke burde ha noen forventninger, for året blir helt annerledes enn man har forestilt seg uansett, men klarer ikke helt å ikke ha noen forventninger i det hele tatt, så her kommer 8 ting jeg gleder meg til i året som kommer :)

(begynte med å skulle skrive 10 ting, men ble så lat og kom ikke på noe mer så)

-Se Edinburgh, oppleve byen sammen med de andre utvekslingsstudentene (skrives det med en eller to s'er?) og dra dit med vmor og etterhvert venner (bor jo bare 12km unna)

-Kunne snakke perfekt engelsk. Herregud, det er noe av det jeg gleder meg mest til. Skriver engelsk ganske mye i hverdagen med venner utenlandsk osv. men snakker det så og si aldri. Blir veldig nervøs og stammer når jeg først må gjøre det, så gleder meg til å ikke ha noe annet valg enn bare snakke det (selv om jeg er ganske sikker at jet kommer til å bli drittlei etterhvert og ikke kan vente med å snakke tysk og norsk igjen.)

-Skoleuniform!! Selv om dette også er noe jeg mest sannsynlig kommer til å bli veldig lei av gleder jeg meg til å slippe å rive ut halve klesskapet mitt hver morgen for å finne noe å ha på seg. Har sett på uniformen til Beeslack HS, skolen som jeg skal gå på, og den ser ikke ille ut i det hele tatt, kunne ha vært mye verre

-Bli med i noen klubber/idretter. Her hjemme er det ikke så mange klubber å velge mellom, ihvertfall ikke for meg. Jeg liker å svømme og har veldig lyst til å begynne med teater, skuespill og musikaler, men det finnes ingen slike klubber her hjemme og jeg har sett at Beeslack tilbyr det, så det er noe jeg kan tenke meg til å gjøre. Pluss at det jo også er en veldig fin måte å bli kjent med nye mennesker på og få nye venner :)

-Gleder meg til å bli moden, vokse som person, kanskje bli litt tryggere på meg selv og mine valg, og lære meg selv bedre å kjenne, hvordan jeg klarer å takle ulike situasjoner og problemer osv.

-Få venner i et annet land. Dette er uten tvil en av de største grunnene til at jeg vil dra. Har allerede venner i Tyskland og USA (og selvfølgelig Norge) men skal bli artig å få noen i Skottland også :)

-Sette mer pris på tingene jeg har hjemme. Kommer sikkert til å savne mye som jeg ikke engang visste jeg hadde, for det er faktisk slik at man vet ikke hva man har før det er borte.

-Bli kjent med en hel ny kultur. Jeg elsker å bli kjent med nye mennesker som har en annen kulturell bakgrunn enn meg, lære om hvordan og hvilken høytider de feier, maten de spiser, musikken de ser på som deres og slike ting.

Kommer også til å lage en liste over ting jeg gruer meg til, for utveksling er tross alt langt fra en dans på roser!

Hva gleder DU deg til det neste året?

Snakkes!

-Leona Charlotte


1 kommentar: