onsdag 20. august 2014

Hallaaaaaa

Har ikke fantasi til å finne på en fornuftig overskrift...

Heia :D

Gjorde faktisk mye mer enn jeg hadde trodd igår. Eller, vmor kom hjem rundt 2 og da var jeg enda i pysjen, men etter det skjedde det en del. Hadde helt glemt at vmor skulle til tannlegen, så dro sammen med henne til hennes tannlege i Bonnyrigg, lite tettsted noen km fra Loanhead, hvor jeg også fikk registrert meg slik at jeg kan komme dit om det skulle være noe. Gikk bare litt rundt i noen av de få butikkene Bonnyrigg har og satt ute og leste når solen kom frem i noen minutter. Været her bytter hele tiden, så man kan ikke stole på det i det hele tatt! Etter det dro vi til en liten haug ved siden av den nye Primary School her i Loanhead, for å gå en liten tur med Max. Det var helt utrolig utsikt over hele området! Været var også ganske sykt, solen skinte mens det øset ned.

Tror jeg og vmor har laget oss en liten tradisjon allerede, for hver kveld tar hun seg et glass vin, jeg henter meg sjokolade som jeg enda har igjen fra pakken mamma laget meg før jeg dro også ser vi på Celebrity BigBrother (er faktisk det vi gjør akkurat nå haha)

Dagen idag har vært skikkelig chill. Gleder meg faktisk til å begynne på skolen for er så lite som skjer når vmor er på jobb, Sam er på skolen (han går på en annen skole og begynte idag) og jeg er alene hjemme. Idag gikk jeg for første gang alene til butikken for å handle en film og masse krimskrams jeg trenger og ting til skolen sånn som penner, sokker, innesko, mapper, deodorant osv. Kan ærlig si at jeg var ganske stolt at jeg kom meg frem og tilbake uten å gå meg vill med tanke på at jeg har like mye stedssans som en baby alene i NYC.

Når vmor kom hjem rundt 5 var det første hun sa når hun kom inn døren: "I hate my kids" Hun var blitt utfordret av Rikki og Raini, mine vsøsken, til The ASLicebucketchallenge (google det eller gå på facebook/instgram viss du ikke vet hva det er, for det er OVERALT!) og vmor var ikke særlig fornøyd. Endte med at Raini og Rikki kom over, så gjorde de utfordringen sammen mens jeg fikk jobben som filmer :D Har ikke peiling på hvordan man får en facebook video her, så dere får bare se om linken fungerer.

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152620703779660&set=vb.589104659&type=2&theater

(Just for the record, er ikke slik dem ser ut til vanlig, haha! De bestemte seg for å kle seg litt ut!)

Helene, ei dansk jente jeg møtte på Campen som også bor her i Loanhead og som også skal gå på Beeslack sammen med meg, dukket opp på døren akkurat når jeg skulle til å filme dem andre, så hun fikk se på det før vi og Sam gikk en liten tur rundt i byen og han fortalte oss om hans første skoledag. Han er såå fornøyd med skolen, og han sa at alle er skikkelig hjelpsom og at lærerne tar hensyn til han så det fikk meg til å slappe av litt mer med tanke på mandag når jeg begynner. Er ikke så nervøs egentlig, mest spent på å endelig starte opp med skolen, få rutiner og ikke minst venner som ikke er utvekslingsstudenter. Vet at vi er en del utvekslingsstudenter som skal gå på Beeslack, blant annet Helene, Anina fra Finnland som jeg har var på Campen sammen med, Nora fra Tyskland/Norge og Sofia fra Norge. Er skikkelig spent på å møte dem, men vil jo også få meg venner som er herfra og som jeg er NØDT til å snakke engelsk med!

Har ikke så veldig mange planer for imorgen, skal bare slappe av og lære meg å knyte slipset som Raini har lånt meg! Vi hadde faktisk et lite kurs i det på Campen, men husker det ikke helt så må lære meg det på nytt. Takk gud for youtube!


Bonnyrigg




Max i bakgrunnen og en annen liten søt hund vi møtte på tur!

Utsikten fra haugen vi var på :D Tok dette bildet mens det regnet ned på oss, så man kan mildt sagt si at været er ganske fucket her. Vi ble nødt til å mer eller mindre løpe tilbake til bilen.



Sam, Helene og jeg møtte noen skikkelig nysgjerrige kuer på turen våres tidligere idag. De kom trottende mot oss med en gang, og siklet hånden min full av kusikkel...

Celebrity BigBrother er ferdig nå, så stikker i sengen :D

Snakkes!

-Leona Charlotte









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar