tirsdag 19. august 2014

:)

Heia :D

Etter at jeg blogget igår dro jeg og Sam til Penicuik. Vi tok den samme bussen som vi kommer til å ta til skolen når den begynner. Her går det busser 4-5 ganger i timen både til Penicuik og Edinburgh, så er veldig greit å slippe å være avhengig av at vmor skal kjøre meg overalt. Bussen kjører rett forbi skolen min, så vet nå akkurat hvor jeg skal gå av når jeg drar dit på fredag. Vmor har også vært skikkelig flink til å peke ut alt 3-4 ganger slik at jeg er sikker på at jeg skal finne frem. Skolen min ligger litt før Penicuik sentrum og vi var veldig usikker på hvor Sam's skole ligger, så endte med at vi kjørte for langt å måtte spørre om hjelp, men fant den til slutt, gikk rundt på campusen og sjekket ut bassenget, treningssenteret og biblioteket som er rett ved siden av! Gikk deretter inn på Tesco, en matbutikk som Rema1000, for å handle litt forskjellig. Jeg kjøpte shampoo, balsam, showergel, barberhøvel og tannkrem til 110kr, er ganske sykt hvor billig alt er! 

Tok deretter en annen buss hjem, som ikke stoppet hvor jeg normalt kommer til å gå av, men er greit å vite at jeg også kan ta den. Den stoppet ved IKEA og Sam hadde heldigvis gått litt rundt i Loanhoad på mandag så han viste veien "hjem". Er så greit å ha han, for han tørr mye mer alene. Tror ikke jeg ville ha tort å ta bussen alene, men sammen er vi smartere og vi kan hjelpe hverandre. Er også godt å kunne snakke med noen som er i samme situasjon som deg og som forstår hva du går gjennom!

Grunnen til at jeg enda skriver hjem i "" er fordi jeg ikke helt føler meg hjemme her enda. Har overhodet ingenting med vmor å gjøre, hun er bare helt fantastisk, og prøver så godt hun kan å få meg til å føle meg hjemme, men jeg merker at jeg bare ikke helt klarer å slappe av enda. Er redd for å si noe feil, gjøre noe dum og slikt. Tror at jeg bare trenger litt tid til å bli vant til alt her. 

Igår begynte jeg også å teipe bildene jeg tok med hjemmefra til skapdøren, men stoppet halvveis fordi jeg plutselig hørte mange rare lyder fra kjøkkenet og vmor som "bannet" (ah suckerplump) så gikk å sjekket hva det var, og da vant jeg ut at vannmelonjuicen vmor hadde prøvd å lage i blender var delt utover halve kjøkkenet! Blenderlokket hadde gått opp, og juicen lå på gulvet, kjøkkenbenken, veggen, fruktskålen osv. Endte med at jeg hjalp henne å vaske opp og etterpå så vi på den første episoden av Celebrity BigBrother! Verken jeg eller vmor hadde hørt om de fleste deltakerne, men var fortsatt veldig gøy :D

Har ingen store planer idag. Vmor er på jobb, så er alene i huset. Skal nok fortsette å henge opp bildene, og kanskje gå ut en liten tur, for er faktisk sol for en gangs skyll!

Var på en svær butikk igår hvor man for kjøpt absolutt ALT man trenger. Man må faktisk ha medlemsskap for å i det hele tatt komme inn, og alt er billigere og større enn i vanlige butikker. Man kjøper liksom ikke en pakke med dopapir, du kjøper 10 pakker med dopapir!



Vi gikk også en skikkelig fin tur igår rundt Rosslyn Chapel and Castle. Ovenfor er Rosslyn Castle, som man faktisk kan leie!

Max, hunden til vmor, fremfor en av murene til "slottet"

Skogene her minner meg veldig om de hjemme i Tyskland!




Rosslyn Chapel, som ble skikkelig kjent etter at en del av filmen Da Vinci Code med Tom Hanks ble filmet her. Vi gikk ikke inn denne gangen, men regner med at jeg kommer til å gjøre det før eller senere :D


ETS postet disse på instagram fra Campen. Det første er fra toppen av National Musem of Scotland (meg i den hvite genseren) og det andre er fra et av møtene hvor vi hadde en liten konkurranse (meg helt til høyre i det bilde nederst til venstre, klapp til de som skjønte det!)

Solen er borte nå så kommer sikkert til å holde meg inne, haha!

Snakkes!

-Leona Charlotte









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar