søndag 24. august 2014

Bursdagsfeiring og festival :D

Heia :D

Syns dere igjen kan klappe for min commitment til denne bloggen. Klokken er halv 11 og jeg er helt ferdig etter å ha vært i byen siden lunsj idag men kommer fortsatt meg en liten oppdatering!

Bursdagfesten jeg og vmor var på igår var helt utrolig artig! Vmor og jeg dro til en lokale puben her først, før vi dro til Bonnyrigg og møtte hennes venninner på en pub der, i nærheten av rugbylokalet som Karla (bursdagsbarnet) hadde leid. Hadde aldri trudd at jeg kunne ha det så artig med et par damer alle mellom 40 og 50. Lo meg i hjel av alle de vitsene og kommentarene de hadde på lur. Ankom lokalet rundt 8, som allerede var godt fylt, men kom bare flere og flere etterhvert. Det var folk i alle aldre der. Alt fra et par unger på 1-2 år til eldre rundt 70, og alt imellom. Karla ble 21, og hun er dattera til en av venninne til vmor. Vi sang bursdagsang, og det ble visst et par flaue videoer av henne før det var en liten buffee med burger, pølser og bacon. Etter det ble dansegulvet åpnet, og musikken var helt fantastisk. Alt fra 80-tallet til macarena til gangnam style. Følte meg litt utilpass til tider for kjente jo absolut ingen der, men venninnene til vmor begynte å prate med meg hele tiden, og dro meg ut på dansegulvet hele tiden. Skulle virkelig ikke tro at de 30 år eldre enn meg, for de hadde energi som bare det, og følte meg nesten som en av dem til tider hahaha! Gikk også å danset alene et par ganger og bare blandet meg inn blant de andre. Karla går på en danseskole, så hun og noen av hennes venner hadde heilt syke moves, så turde ikke helt å danse med dem først, men til slutt gadd jeg ikke å bry meg lengre, og de tok meg inn i gjengen og vi danset ræva av oss sammen :D På slutten av kvelden slowdanset jeg og bestevenninna til vmor til "I won't give up" av Jason Mraz, med hand and the hips og hele pakka, haha! Alt i alt, en fantastisk kveld.

Selfie før vi dro ut igår :)


Lokalet til Rugbyklubben

Hadde også min første drosjetur igår! Her har ikke passasjer lov til å sitte fremme, der er det kun sjåføren, og det er 4 seter bake, 2 og 2 som sitter mot hverandre! Var skikkelig uvant, men ganske kult! Og de er såå søte utenfra også <3

Som sagt har jeg vært i Edinburgh i hele dag! Tok bussen rundt 12, gikk rundt i butikkene langs Princes street, hovedshopping gaten, som var helt stappet pga av festivalen her enda er i full sving. Kjøpte meg noen bukser og skjørt til uniformen min :) Ett vennepar av søstera til vfar fra Canada er på besøk i Edinburgh nå, så jeg og vmor møtte dem, gikk rundt i byen, tok inn festivalen, spiste lunsj på The Grass Market og dro deretter til Assembly George Square Gardens, som på en måte er et avgrenset området med matboder, scener, mange benker å sitte på og små boder hvor de har små teaterstykker eller shows. Satt ei god stund der og bare snakket og tok inn alt det som skjedde rundt oss, for det er så mange som går rundt utkledd, deler ut brosjyrer til deres show og har småe forestillinger. Endte til slutt med å gå inn på et av de mange gratisshowene, som endte opp med å være en magiker fra Sverige som hadde et helt sykt show. Ikke bare var han latterlig flink til å trikse, lure oss og hadde syke fingerferdigheter, han var også skikkelig artig og man merket at han trives godt på scenen. Når jeg gikk ut takket jeg han for showet på svensk (fikk endelig bruk for ett av de fem setningene jeg kan på svensk) og han ble såå excited og begynte å rope til de andre at jeg var svensk. Prøvde å forklare at jeg ikke var det, men ble så språkforvirret akkurat i det øyeblikket at jeg ikke fikk ut et ord og bare smilte og nikket :D

Kjøpte også to billetter til et teaterstykke jeg skal på imorgen, må bare finne noen som vil gå sammen med meg!

Tok nesten ingen bilder idag, for ble fri for strøm på tlf rundt 5, men har noen ihvertfall


Gatene og Primemark (skikkelig billig klesbutikk) var stappet av hovedsakelig turister. Umulig å bare fort stikke innom en butikk for å handle noen småting!

Alle bussene som kjører i ett fra hele Skottland inntil Edinburgh pga festivalen. Trafikken er skikkelig fæl, så tar nesten dobbelt så langt tid å komme hjem enn vanligvis...


Lunsjen min <3 Salat med kylling og en rar bacon kinda thing

Var skikkelig rart å dra inn til byen igjen, for det har skjedd og forandret seg så mye siden jeg sist var der, som bare er litt under en uke men som føles som en evighet. Forrige uke følte jeg meg enda som en turist, og var helt fascinert av byen og alt som skjedde. Det er jeg enda, sykt hvor mye som foregår her hele tiden, men føler at jeg er blitt mye mer vant til det allerede, og at jeg er den som blir irritert på turister som går alt for sakte, og stopper opp hele tiden for å ta bilder. Er skikkelig rart, og vet ikke helt selv hvordan det skjedde men er veldig bra at jeg allerede føler meg så hjemme som jeg gjør!

Helene sa nettopp ja til teater imorgen, så nå slipper jeg å dra alene :D Drar allerede rundt 12, så vi skal gå rundt i byen litt, før teaterstykke begynner litt over 3. Etter det er det hjem og spise middag med paret vi var sammen med idag!

Snakkes!

-Leona Charlotte


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar