torsdag 14. august 2014

Soft Landing Camp - Day 1 Del 1

Heia :D

ANKOMMET I EDINBURGH!!

Følelesen av å endelig være ankommet er helt utrolig, nesten som å være nyforelsket. Alt er nytt og spennende og man legger merke til så mange småe ting. Kan ikke vente med å begynne min hverdag her!

I morgen sto jeg opp litt over 5, men hadde allerde vært våken siden 4. Sov heilt ok, men er allerede skikkelig trøtt så regner med at jeg kommer til å slokne som et lys. Var stuptrøtt men hadde ikke noe annet valg enn å komme meg opp! Sminket meg, pakket de få tingene jeg tok ut av kofferten ned igjen, og gikk ned for å spise. Etterpå sjekket jeg ut og kom meg på gardermoen litt etter 6. Fikset billetene og den lappe tingen som skal på kofferten på en sånn automat, og leverte kofferten. Gikk gjennom sikkerhetskontrollen og fant gaten min. Det jeg ikke viste var at både Norwegian og SAS hadde fly som gikk til Stockholm 07:40 så endte ved feil gate og ble sendt bort når de skulle scanne billetten. Friket ut inni meg, for var tross alt bare 20min til flyet skulle gå, men en dame i køen hjalp meg og vi fant ut at gaten jeg egentlig skulle til var rett ved siden av, så alt fikset seg ganske fort. Flyet til Stockholm gikk uten problem, og når jeg landet fant jeg gaten Lina skulle ankomme på og møtte henne der. Er så utrolig deilig å være sammen og snakke med noen som er i samme situasjon som deg. Vi klikket ganske fort og er så glad jeg har henne her også! Vi fant fort gaten vi skulle fly fra og satte oss ned for å vente på flyet. Vi satt dessverre ikke sammen, men jeg endte opp med å sitte sammen med to gamle, hyggelige svenske damer som jeg snakket litt med (og vindusplass! YAYY) De hadde overraskende nok begge vært i Lofoten, så snakket en del om det og Edinburgh. Ankom Edinburgh og ble mottatt av Paul, som skal være sammen med oss disse dagene her og en del jenter fra danmark (og en gutt) som hadde vært på flyplassen og ventet på oss i 4 timer! Til sammen ble vi 15 jenter og en gutt. 8 fra Finnland, 2 fra Norge og 6 fra Danmark. Hadde håpet at det skulle være andre fra andre land sånn som Spania eller Tyskland, men vi skal nok få det kjempekoselig.

Vi ble kjørt med bussen til et Hostel mer eller mindre midt i Edinburgh. Deretter har vi hadd litt bli kjent leker, og flere timer med informasjon, regler og litt sånn forskjellig. Akkurat nå sitter jeg på hostelrommet som jeg deler med 5 andre jenter. Vi fikk en times tid til å slappe av, før vi skal ut og utforske byen. Vi drar klokken 6 (7 norsk tid) og skal se byen, shoppe litt og spise fish n' chips.

Ingen bedre måte å starte dagen på enn med en selfie!

Lina og meg i Stockholm. Sååå spent!!

Det klassiske "bildet ut vinduet av vingen, skyene og den knallblåe himmelen"

Første syn av Skottland <3

Vmor sendte det 3 min etter jeg hadde skreve innlegget (Ray er min vsøster, men hun bor ikke hjemme)


Snakkes!

-Leona Charlotte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar