søndag 24. august 2014

Teater og blodig leppe

Heia :D

Ble enda en ganske lang dag i byen, litt lengre enn planlagt...

Helene kom rundt halv 12 og vmor kjørte oss inn til byen og slapp oss av ved, hvor hoveddelen av festivalen er. Ville ha litt tid til å gå rundt sakte, kikke på bodene og alt som ble tilbudt og solgt, og se på alle de forskjellige artistene som var overalt langs gaten! Så jeg og Helene gikk rundt ei god stund og tok mange bilder før ei av de mange damene som sto og delte ut brosjyrer til deres show, mange av dem gratis, faktisk overtalte oss til å gå til hennes show. Etter en del prøving, feiling og spørring fant vi veien. Var i kjelleren av en liten koselig kafee, så var ikke bare bare å finne! Showet skuffet ikke overhodet, og er glad hun overtalte oss. Det hele var laget som et tvprogramm som het Sunday Hangover eller noe sånt, og var bare masse randome småting de gjorde sånn som et kokkeinnslag, "frivillige" fra publikum som måtte gjorde forskjellige oppgaver osv. Er så glad at vi dro dit uten store planer bortsett fra det ene teaterstykke, for man opplever så mye mer viss man bare er spontan og tørr å andre planene!



Som sagt, mye som foregår OVERALT!


De småe scenene man kan se i bakgrunn sto overalt langs High Street, som man kan leie og ha et lite show på!

Kunne for en gangs skyld ikke klage på været i det hele tatt! Regnet ikke en tråpe hele dag, noe man ikke kan si ofte her.


Kjøpte meg en helt sykt fin klokke jeg kan ha rundt halsen på en av bodene! Vet ikke hvor godt det vises, men er en mockingjay på den, fuglen mest kjent fra Hunger Games! Og med tanke på min obsession med de filmene kunne jeg bare ikke motstå!

Etter showet gikk vi sakte men sikkert til plassen vi var på igår, hvor teaterstykket var. Kjøpte oss is på veien og vindushoppet :D Stoler så lite på min retningssans, så hadde kalkulert inn litt tid til veien, for var 100% på at vi skulle gå oss vill, men endte opp med å være der halvtime for. Gikk bare rundt, viste Helene alt det vmor viste meg igår før vi gikk inn i teateret. Var mye mindre enn jeg hadde trudd, kanskje noen og 30 plasser, men skikkelig koselig. Het The Box for en grunn! Teaterstykket var helt utrolig. Både jeg og Helene var skikkelig på gråten ei stund! Stykket het "Away From Home" Det handlet om en gay fyr som er en eskorte og som forelsker seg i en av hans kunder. Fant det helt tilfeldigvis i programmet for noen dager siden, og måtte bare dra å se det! Er såå glad jeg gjorde det.

Meg og Helene


Området vi var på igår og idag!

Teaterstykker vi så. Fikk ikke lov til å at noen bilder så dette for holde!

Planen var at vi skulle ta bussen hjem med en gang etter showet, men vi rakk ikke den første bussen for var et stykke å gå fra teateret. Satt og ventet på neste inne på KFC og gikk inn på neste buss, bare for å finne ut at den gikk i feil retning. Oppdaget det heldigvis i god tid, så gikk av nesten med en gang. Spurte ei dame på busstoppet og hun sa at vi hadde vært på rett buss, så vi satt og ventet nesten en halv time for å gå på nesten for å så finne ut at jeg hadde hatt rett første gangen og at vi for andre gang var på feil buss... Gikk av igjen (heldigvis var vi enda midt i byen!) for å så oppdage vår buss på vei til neste busstopp. Jeg og Helene sprang som tullinger, men endte opp med at vi måtte løpe to busstopp til, for ikke alle busser stopper overalt. Sprang så fort at jeg løp så hardt rett inn i en latterlig kjekk fyr at leppa sprakk opp og begynte å blød. Ville helst bare synke ned i bakken, men sa unnskyld sånn 5 ganger for å så løpe videre! Takker trafikken som er helt jævli pga festivalen at vi faktisk rakk (den rette) bussen til slutt :D 

Ser ikke så ondt ut, men fyfaen!!!

Kom hjem en time senere enn planlagt, og stresset skikkelig for paret vi var sammen med igår skulle komme over for middag, så ville jo ikke akkurat være for sen! Men var akkuart tidsnok og vmor og vfar, som også spiste sammen med oss, bare lo av meg...

Nå skal jeg bare slappe av sammen med vmor, spise ost og kjeks og se på Celebrity BigBrother! Kanskje se en film og lese litt senere før skolen begynner for fullt imorgen!

Snakkes!

-Leona Charlotte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar