lørdag 16. august 2014

Soft Landing Camp Day 2

(Skrev dette igår kveld men wifien var skikkelig dårlig så fikk ikke postet det før nå)

Heia :D

Først og fremst fortjener jeg en applause for at jeg gidder å blogge etter 16 timer action, så klapp for meg!

Dagen idag har vært ganske lik som igår med tanke på opplegget. Sto opp litt før 8 og spiste frokost nede med dem andre før vi fikk lunsjen våres som vi tok med ut i byen (sjokk sjokk, samme lunsj som igår) rundt 9. Gikk rundt i flere timer, så mange spennende plasser som har en historie bak dem. Er overrasket over hvor mye Paul (mannen fra ETS) kan om byen, det er så spennede å høre på alle historiene han forteller. Var på National Musem of Scotland hvor vi også spiste lunsjen vår. Etter 5 timer dro vi tilbake til hostellet og hadde flere infomøter hvor de fortalte oss om kulturforskjellene vi kommer til å oppleve og forskjellige tradisjoner skottene har som vi ikke er vant til. Blant annet er min bursdag, femte november, en stor dag her. Har ikke helt skjønt hva de feirer men høres veldig ut som St. Hans aften med bål og fyrverkeri. Var faktisk en del nyttige ting som jeg ikke visste fra før som de fortalte oss om!

Fikk igjen en time til å slappe av før vi igjen dro ut i byen. Ingen av oss var så veldig keen på å gå flere timer igjen, men det slapp vi heldigvis! ETS hadde arrangert at vi skulle på en alternativ guidet busstur rundt i byen. Den het ghostbus og guiden fortalte kun skumle historier, skremte oss med lyder, røyk og kamera effekter. Lettskremt som jeg er hadde jeg hodet mitt i Lina sitt fang en stund hahaha! ETS hadde bestilt bord til oss på Hard Rock Café men vi var en time tidlig så gikk rundt og så litt mer bortgjemte stille bakgater som jeg forelsket meg i. Vi ble alle ganske sur og lei til slutt for ingen av oss hadde spist siden lunsj som var kl 1 og vi fikk maten rundt 9. Fikk skikkelig ondt i hodet og blodsukkeret mitt var såå lavt men ble bedre med en gang jeg fikk maten. Jeg skjønner virkelig at HRC er så populært, for atmosfæren der var helt utrolig. De spilte skikkelig bra musikk, kelnerne fikk oss aka meg til å opp å danse til Y.M.C.A og hele restauranten sang bursdagssang 3 ganger til de som hadde bursdag! Maten var også helt sinnsyk god, spiste den beste burgeren jeg noen gang har smakt! Skulle egentlig ikke kjøpe noe i butikken der men fant en genser som var skikkelig fin og comfy og måtte bare kjøpe den. Er jo ikke bare en genser men også et ganske fint minne til denne helgen :D

Tok helt latterlig mange bilder så kommer bare et lite bilderas!

 

 



Møtte min første sekkepipemann!!

Edinburgh Castle


I parken mellom Edinburgh Castle og en stor shoppinggate sto disse benkene overalt. Synes det var så koselig og det gjør alt så mye mer personlig. Var sikkert godt over 30 slike benker, og de fleste var detikert til familie eller venner som hadde dødt, men noen av dem var som den ovenfor :)

Shoppinggaten ved siden av parken

Vi fikk en halv time til å shoppe på egen hand og jeg og Lina fant en amerikansk godteributikk og jeg gikk litt av skafte når jeg så dem. For de som kjenner meg og min obsession med glee forstår meg, for der spiser de hele tiden Lucky Charms og jeg bare MÅTTE kjøpe dem! Kostet 10£, altså 100kr men kunne ikke motstå. Det er en frokostblanding som amerikanere spiser som frokost, men det er helt ufattelig søtt og smaker egentlig som marshmellos, men ganske godt som snacks!

Paul fremfor en bygning jeg ikke husker hva var.



Utsikten fra toppen av museet




Gikk gjennom Fringe Festival, som er festivalen jeg også skal på senere med vmor. Er glad jeg ikke bor så langt unna, fordi vi fikk ikke så god tid på å se alt i ro, gikk bare veldig raskt gjennom alt. Var så ufattelig mye som skjedde overalt! Folk spilte musikk, hadde forstillinger og små teaterfremføringer. Overalt var det mennesker og folk som delte ut brosjyrer til deres show og salgsboder. 

Vi gikk også inn i St. Giles Cathedral man kan se på det øverste bilder. Det er uten tvil en av de fineste katedralene jeg har sett. Var så utrolig fint, og imponerede kunstverker på veggene og i taket. Var også et kor som satt og øvet og det var helt fantastisk å høre på! Fikk dessverre ikke lov til å ta bilder

 

Lina og jeg er litt skeptisk til the ghostbus

Den creepy guiden som skremte livet av meg

Gikk også forbi kafeen hvor J.K. Rowling skrev den første Harry Potter boken


Smågatene vi gikk gjennom på vei til HRC <3

Skal ikke engang å late som jeg kan navnet til alle, men det er ihvertfall Lina, Julie, Lærke, Emma, Ina og meg! Vi satt på to bord så dette er bare ca halvparten av oss.


På vei tilbake til Hostelet etter HRC ca kl 10:30 stoppet vi på plassen der vi hadde sett sekkepipemannen for å se på et stort fyrverkeri som ble holdt i forbindelse med Military Tattoo her i Edinburgh

Rommet vårt er ikke laget for 6 jenter som har pakket for 10 måneder (dette er etter de andre har ryddet og pakket. Mine ting ligger enda strødd ved senga til høyre!)

Er helt ferdig nå, føttene er hoven etter så mye gåing og vil bare sove nå. Er ufattelig spent på å møte vmor og hjemmet mitt for de neste 10 månende i morgen men nå venter senga! 

Snakkes!

-Leona Charlotte















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar